כסף וצרכנות

שופרסל נפרדת מפייבוקס: בנק דיסקונט ירכוש מחדש את האחזקה

המנכ"לים המשותפים של שופרסל הגיעו להחלטה מהירה לאחר ההפסדים עם פייבוקס, ולאחר שהרבה גורמים הביעו התעניינות, מי שצפוי לרכוש את חלקה של חברת המזון הוא בנק דיסקונט שנמצא במו"מ מתקדם. בכיר לשעבר בשופרסל: "שופרסל מתנקה מאחזקה שעולה לה עשרות מיליונים בשנה מהפסדים". כל הפרטים | בלעדי
יהודה לוינגר |  4
שלומי ויוסי אמיר (צילום יחצ, vecteezy, unsplash)
המהלך הגדול והמשמעותי של המנכ"לים המשותפים של שופרסל עומד לצאת לדרך, עם מכירת האחזקות של שופרסל לבנק דיסקונט. הנהלת שופרסל כבר החליטה על היציאה לדרך כבר בקיץ שנה שעברה, אך נראה שעתה האחים אמיר הכריעו כחלק מהשינויים האסטרטגיים בענקית המזון להגיע להחלטה מהירה יותר.
כזכור שופרסל נכנסה לשותפות עם דיסקונט בפייבוקס כבר לפני 3 שנים תחת ניהולו של אריק פרישמן. המהלך היה אז שבתמורה למועדון הלקוחות של שופרסל והאפשרות ללקוחות פייבוקס ליהנות מההטבות, קיבלה ענקית המזון את המניות חינם אין כסף, אולם מאז עברה השותפות כברת דרך, ובדו"ח החציון של 2023, שופרסל דיווחה כי פייבוקס רשמה הפסד המוערך ב־46 מיליון שקל.
המנכ"לים המשותפים של שופרסל הגיעו ככל הנראה להחלטה מהירה בנושא. בכך נודע ל-ice כי מי שצפוי לרכוש את חלקה של שופרסל בפייבוקס הוא בנק דיסקונט עצמו. המהלך מגיע ככל הנראה כדי לשדר את הגב שהם נותנים לפלטפורמת התשלומים, ולגבות את המהלך כלפי חוץ של המנכ"ל הקודם אורי לוין, וזאת על אף הפסדי העתק.
בכיר לשעבר בשופרסל מותח ביקורת על בנק דיסקונט ועל פלטפורמת התשלומים: "דיסקונט הולך על העסקה הזו ועוד ישלם לשופרסל כי הם חוששים שהשוק יבין שפייבוקס המפסידה לא שווה כלום ושאיש לא רוצה לקבל אפילו בחינם את המניות של פייבוקס, כי המחיר של להחזיק את המניות הוא לשלם עשרות מיליונים להפסדים כל שנה".

עוד הוא מוסיף בשיחה עם ice: "למעשה שופרסל מתנקה מאחזקה שעולה לה עשרות מיליונים בשנה הפסדים, ועוד תקבל פיצוי של עשרות מיליונים מדיסקונט כנגד הרכישה וגם כנראה דיסקונט ימחק לה חוב שיש לשופרסל לפייבוקס".
משופרסל נמסר: "כפי שדווח בדו"ח השנתי שופרסל פועלת למימוש אחזקותיה בחברת PayBox. מספר גורמים מביעים עניין".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    רשת פלצנית ויקרה, הם צריכים לשנות את הסטיגמה (ל"ת)
    שרגא 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 3.
    סופרסל
    יופית 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא נקי שם כמו שוק צעקות של עובדים לא נעים זה לא מה שהיה
    סגור
  • 2.
    שופרסל
    רחל 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ממש לא אוהבת את השינויים של שופרסל שהיה ותיק אני מקוה שיהיה לטובתנו לא רק לטובת בעלים החדשים
    סגור
  • 1.
    אחים אמיר בילו גם מטבעות וירטואליות בשופרסל
    מיכאל 06/2024/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מאז שאחים אמיר רכשו בעלות על שופרסל,הם ביטלו מטבעות וירטואליות. ומעכשיו שופרסל כמו כל חנות מזון. יקנה רק אייפו שמשתלם לי,לא בשופרסל
    סגור