כסף וצרכנות

מחירי השוקולד שברו את שיא כל הזמנים: בדרך למחסור בישראל?

מחירי השוקולד העולמיים ממשיכים לעלות בקצב מסחרר וכבר חצו את שיא כל הזמנים, זאת בעקבות אספקת הקקאו הנמוכה לאחרונה ממערב אפריקה, בעקבות מזג האוויר חריג. חברות הענק כבר מעלות את המחירים, וחוששת מפני מחסור בשוק העולמי שישפיע כמובן גם על ישראל
מערכת ice | 
שוקולד מישראל (צילום shutterstock)
מחירי השוקולד העולמיים ממשיכים לעלות בקצב מסחרר וכבר חצו את שיא כל הזמנים, זאת בעקבות אספקת הקקאו הנמוכה לאחרונה ממערב אפריקה, שם מייצרים למעשה כשני שליש מכמות הקקאו העולמית.
על פי CNBC, אנליסטים מעריכים כי המחירים ימשיכו לזנק בקצב מסחרר בעקבות המחסור בקקאו. למרות זאת, הביקוש לא מסתיים, אלא נותר חזק. כעת, נותר לראות האם יהיה בקרוב מחסור בשוקולד, כאשר בחברות הגדולות בעולם חוששים מכך מאוד, ואם ההספקה תמשיך לרדת אנו נראה מחסור בשוקולד בעולם, וכיוצא מזה גם כאן בישראל.
למעשה, בשבוע שעבר מחיר של טון קקאו חצה את שיא כל הזמנים אחרי שהגיע ל-6,000 דולר, אלא שכעת הוא ממשיך לזנק בצבר מסחרר והיום (חמישי) מחירו של טון קקאו כבר עומד על 6,49 דולר. למעשה, מדובר בעלייה של 57% מהתקופה המקבילה בשנה שעברה.
הסיבה למחסור באספקה מקורה באקלים הקשה במערב אפריקה. למעשה, חוף השנהב מחזיקה ב-44% מהספקת הקקאו העולמית, בעוד גאנה מחזיקה ב-14%. בשנה שעברה החלו גשמים חריגים מאוד לפקוד את האזור מה שהשפיע ישירות על היבול וחתך את הייצוא בעשרות אחוזים. בנוסף על כך, בחלק גדול מדרום מזרח אסיה, הודו, אוסטרליה וחלקים מאפריקה, התרחשה השנה תופעת הטבע אל ניניו, שרק הגבירה את המחסור והבעיות ביבול.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה