קריירה ולימודים

סיוע של 14 מיליארד דולר: הציבור האמריקאי עומד לטובת ישראל

החל מתחילת המלחמה, ארצות הברית, בעלת הברית הקרובה ביותר של ישראל עמדה לצידה וכעת הנתונים מראים כי הדברים הגיעו גם לציבור האמריקאי עם עלייה משמעותית בתמיכה בישראל
מערכת ice |  1
ישראל, ארצות הברית (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מתחילת המלחמה, ארצות הברית, בעלת בריתה הקרובה ביותר של ישראל עומדת לצד ישראל בשורה של צעדים חסרי תקדים כמו: ביקור הנשיא ביידן וחבילת סיוע בשווי מיליארדי דולרים. כעת, מראים כי גם הציבור באמריקה עומד לצד ישראל.
הנתונים שבית הנבחרים האמריקאי העביר בסוף השבוע, בהליך מהיר, חבילת סיוע לישראל בהיקף של 14.3 מיליארד דולר. למרות שיש סיכוי לקשיים באישור הסיוע בסנאט. העיכוב בסנאט עלול לקרות לא בגלל מטרת הסיוע אלא משום שהסיוע האמריקאי לא כולל סיוע לאוקראינה וגם משום שהיא מחייבת קיצוצים בשירותים הממשלתיים.
המגמה של גדילה בתמיכה בישראל ניכרת היטב גם בציבוריות האמריקאית. למרות ריבוי ההפגנות הפרו־פלסטיניות והשליטה של השיח נגד המלחמה באוניברסיטאות, סקר של אוניברסיטת מרילנד בשיתוף עם Ipsos, שפורסם בסוף השבוע האחרון, חשף תמיכה גוברת בישראל.
הסקר, שבדק את עמדות הציבור האמריקאי כלפי הסוגיה הישראלית־פלסטינית ונערך בשבוע האחרון של אוקטובר, מצא זינוק בשיעור האמריקאים המעוניינים כי ארצות הברית תטה את תמיכתה לישראל, מ־25.4% ביוני ל־42.9% באוקטובר.
בקרב הרפובליקנים נרשמה עלייה מ־47.3% ביוני ל־71.9% באוקטובר, ואילו בקרב הדמוקרטים, מ־13.7% ל־30.9%. לעומת זאת, התמיכה בפלסטינים רשמה ירידה קלה, מ־1.3% ל־1.2% בקרב הרפובליקנים ומ־10.4% ל־9.2% בקרב הדמוקרטים. בציבור הכללי נרשמה עלייה מ־5.6% ביוני ל־6.1% תמיכה באוקטובר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אמריקאים עוזרים וחרדים בוזזי (ל"ת)
    חילונית 11/2023/05
    הגב לתגובה זו
    1 3
    סגור