קריירה ולימודים

רד האט קיימה מחנה קיץ בישראל: אלה התלמידים המצטיינים שהשתתפו

רד האט (Red Hat) ישראל, הספקית המובילה בעולם של פתרונות קוד פתוח, קיימה זו השנה השנייה את מחנה הקיץ הטכנולוגי לתלמידי תיכון מצטיינים, המשתתפים בתוכנית "ניצנים" של צה"ל ועמותת "בנתיבי אודי". השנה השתתפו בתוכנית בוגרי ובוגרות שכבת י"א מיישובי הדרום – באר שבע, עומר, ירוחם, אופקים, קריית גת, שער הנגב ונתיבות
מערכת ice | 
מחנה הקיץ של רד האט (צילום יחצ)
רד האט (Red Hat) ישראל, הספקית המובילה בעולם של פתרונות קוד פתוח, קיימה זו השנה השנייה את מחנה הקיץ הטכנולוגי לתלמידי תיכון מצטיינים, המשתתפים בתוכנית "ניצנים" של צה"ל ועמותת "בנתיבי אודי". השנה השתתפו בתוכנית בוגרי ובוגרות שכבת י"א מיישובי הדרום – באר שבע, עומר, ירוחם, אופקים, קריית גת, שער הנגב ונתיבות. 
"ניצנים" הינה תוכנית של עמותת "בנתיבי אודי" בשותפות אגף התקשוב וההגנה בסייבר, אכ''א, מערך הדיגיטל הלאומי במשרד הכלכלה ומשרד החינוך, שמטרתה לאתר ולהכשיר בני נוער בעלי פוטנציאל ואוריינטציה טכנולוגית בתחומי התוכנה והסייבר מהנגב ומהגליל. התוכנית הוקמה לזכרו של סגן אודי אלגרבלי ז"ל, קצין קשר בחטיבת הצנחנים שנפל בקרב בלבנון. 
מטרת שיתוף הפעולה בין חברת רד האט ותוכנית "ניצנים" היא לחשוף את התלמידים לעולם ההיי-טק בישראל באמצעות היכרות עם עבודתם של מפתחים ולפתוח עבורם אפיקים טכנולוגיים לעתידם המקצועי.
במסגרת מחנה הקיץ בין שבוע הימים, אשר התקיים בבאר שבע ובמשרדי רד האט ברעננה, התלמידים נפגשו עם אנשי הפיתוח של רד האט, שמעו הרצאות על עבודה בקוד פתוח, למדו על הכלים ושפות הפיתוח בתחום ועוד. כמו כן, התלמידים נחשפו לפרויקט הטכנולוגי הייחודי ROSE של רד האט לחינוך לקוד פתוח, במסגרתו הם עבדו בקבוצות על פרויקט אשר דרש כתיבת קוד בשפת התכנות פייתון. את פרויקט ROSE מובילות ארבע עובדות מרכז המחקר והפיתוח של רד האט ישראל, אשר הובילו השנה גם את מחנה הקיץ הטכנולוגי ואף השתתפו בו כמנטוריות: שני לויים – מהנדסת תוכנה בכירה; שיר פישביין – מנהלת QE; מעיין פרידמן – מהנדסת תוכנה בכירה; ושמרית פרץ – מהנדסת תוכנה.
ביום האחרון של מחנה הקיץ התקיימה תחרות והצגת התוצרים של התלמידים בפני הנהלת רד האט, הנהלת עמותת בנתיבי אודי והמנטורים.  
"ניצנים" הינה תוכנית מטכ"לית רחבה ומשנה מציאות ללימודי תוכנה בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית בישראל. התוכנית נועדה לשרת את העמידה ביעד מטכ''לי להכפלת ייצוג תושבי הנגב והגליל בגיוס לצבא למקצועות הטכנולוגיים (30% ייצוג מהפריפריה, מתוכם 50% נשים). הקמת התוכנית משתלבת עם המהלך הלאומי של מעבר צה"ל דרומה והיעד להגדלת הייצוג של אוכלוסיית הדרום ביחידות הטכנולוגיות העוברות דרומה. ייחודיות התוכנית הינה בפריסתה הרחבה המאפשרת קבוצה יישובית והנגשת הכשרות טכנולוגיות איכותיות המשלבות ידע מקצועי, מיומנויות ופיתוח אישי הנדרשים להצלחה בהשתלבות בעתודה הטכנולוגית וביחידות הטכנולוגיות המובילות באגף התקשוב וההגנה בסייבר ובצה"ל. בגין הישגי שנת 2022 זכתה התוכנית בפרס הרמטכ"ל.
מאיה ברזילי, מנהלת חינוכית בתוכנית "ניצנים", אמרה כי, "יוזמה יוצאת דופן זו התאפשרה באמצעות שיתוף הפעולה עם Red Hat ואנחנו מודים לחברה על תרומתה האדירה וההשקעה בעתידם של החניכות והחניכים. יחד, אנחנו מעצימים את הדור הבא של מובילי טכנולוגיה, מגשרים על הפער בין החינוך לתעשייה ומניעים את האקו-סיסטם הטכנולוגי של ישראל בפריפריה לגבהים חדשים. הניסיון המעשי במחנה הקיץ לא רק חידד את הכישורים הטכניים של החניכות והחניכים, אלא גם סיפק הצצה לסביבת העבודה הדינמית של חברת הייטק מתקדמת. החניכים והחניכות הצליחו ליישם את הידע שלהם הלכה למעשה, תוך הבנה ממקור ראשון של הכלים והשפות המשמשים את התעשייה".
דורון פדיוק, דירקטור גלובלי להנדסת תוכנה ברד האט, אמר כי, "לאחר ההצלחה שנחל מחנה הקיץ הטכנולוגי בשנה שעברה וההשפעה שלו על התלמידים ומשפחותיהם, לא היה כל ספק כי גם השנה נשתף פעולה עם תוכנית "ניצנים" כדי לסייע לקדם תלמידים מצטיינים באזור הדרום אל עבר אפיק מקצועי טכנולוגי. השנה הכנסנו את התלמידים אל לב פרויקט ROSE של רד האט ואפשרנו להם לתרום לקהילת הקוד הפתוח על ידי כתיבת קוד – מהלך אשר ישמש אותם גם בעתיד בתיק העבודות שלהם בתעשייה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה