קריירה ולימודים
משפחת רקאנטי מפנקת: למי העניקה 20,000 שקל?
במלגות זכו נשות ואנשי חינוך יזמים וערכיים, אשר תכננו והפעילו פרויקטים ייחודיים וחדשניים בתחום פיתוח פדגוגיה וכישורי מנהיגות. הפרסים הוענקו למתמודדים בשתי קטגוריות – מנהלים ומורים
בטקס חגיגי להענקת פרס רקנאטי-קופ, שנערך אמש (שבת) במרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, הוענקו תעודות הוקרה ומלגות לשישה אנשי ונשות חינוך שהשתתפו בתחרות יזמים בתחום החינוך. בטקס הוענקו לזוכים פרסים בסך 20,000 שקל וזאת הודות לשיתוף פעולה פורה של המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט עם משפחת רקאנטי ועם משפחת קופ. הפרס נוסד בשנת 2004 על ידי איש העסקים ליאון רקנאטי ופרופ' יעקב קופ, לשעבר ראש מרכז טאוב לחקר המדיניות החברתית.
במהלך האירוע הציגו את היוזמות ובירכו את הזוכים פרופ' מיכל בלר, נשיאת המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, ד"ר רבקה הלל לביאן, דקנית הפקולטה לחינוך, פרופ' ליה לאור, חברת המל"ג ונציגי קרן רקנאטי-קופ, מר ליאון רקנאטי והגברת גל יערי, בתו של הוגה הפרס, פרופ' יעקב קופ ז"ל.
במלגות זכו נשות ואנשי חינוך יזמים וערכיים, אשר תכננו והפעילו פרויקטים ייחודיים וחדשניים בתחום פיתוח פדגוגיה וכישורי מנהיגות. הפרסים הוענקו למתמודדים בשתי קטגוריות – מנהלים ומורים. בקטגוריית המנהלים זכתה במקום הראשון איריס אורן, בוגרת המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט, אשר הובילה את היוזמה "ילדים משנים עולם לשם בניית חברת מופת", שבבסיסה התפיסה כי לתלמידות ולתלמידים יש תפקיד משמעותי בעולם. הפעילות במסגרת היוזמה מעודדת אותם להתבונן סביבם, לזהות הזדמנויות ואתגרים, ללמוד ולחקור, להציע פתרונות וליישם אותם הלכה למעשה.
במקום השני זכתה שירה ירדני עם היוזמה "חממה אקולוגית", שנועדה לתת מענה לאתגר של יצירת שפה משותפת בסביבה רב-תרבותית, באמצעות לימודי סביבה וחקלאות והתנסות בחקר ובגידול של צמחים בסביבה אורבנית תוך שימוש בטכנולוגיה חדישה. במקום השלישי זכתה לירון אררה עם היוזמה "סופר-פוד", שבמסגרתה תלמידי שכבת ט' מציעים פתרון למשבר המזון העולמי באמצעות התנסות בגידול ספירולינה, מתוך הכרה בחשיבותם של גידול עצמי ואי-תלות לביטחון תזונתי.
בקטגוריית המורים זכה במקום הראשון אוהד אורגל עם היוזמה "עולם זכויות אדם", אשר במסגרתה הוקם עיתון דיגיטלי כחלק מתוכנית הלימודים, המאפשר לתלמידים לימוד עצמי וחקירה של תחום זכויות האדם. במקום השני זכתה טל רייכמן-שורצמן, שהובילה את היוזמה "חינוך פיננסי" בבית ספר יסודי, שמטרתה לפתח ידע, כישורים ומיומנויות בתחומים פיננסיים, החל מהכרת שטרות ומטבעות, דרך ניהול תקציב אישי ותקציב משפחתי ועידוד למידה של צרכנות נבונה. במקום השלישי זכתה מירי כהן עם היוזמה "שעת בריאות שבועית", תוכנית לימודים המעוררת מודעות לאורח חיים בריא ופעיל. היוזמה הוטמעה בתוכנית הלימודים באמצעות שיעור שבועי לכיתות א-ו, והשאיפה היא להטמיע אותה בהמשך כשיעור ליבה בכל שכבות הגיל במערכת החינוך.
פרופ' מיכל בלר, נשיאת המרכז האקדמי לוינסקי-וינגייט אמרה בטקס: "שנים רבות התפיסה הרווחת הייתה שיזמות איננה חלק מהרפטואר של בית ספר ושל עובדי ההוראה. הדבר הסתבר כלא נכון. מורים ומנהלים טובים יוזמים כל העת. בשנים האחרונות צובר תאוצה החיבור בין תחומי החינוך ליזמות הן בעולם והן בישראל. כמות היוזמות העוסקות בחינוך עולה בהתמדה. כמוסד חינוך המכשיר מורים ומנהלים שמחנו לחבור ליוזמה זו ולהרחיבה כך שתכלול לא רק מורים יזמים אלא גם לראשונה מנהלים יזמים".
עוד ב-
עוד אמרה פרופ' בלר: "המורים והמנהלים חיוניים ביותר לתהליך הלמידה והחיברות של התלמידים – במסגרת זו עליהם למצוא יום יום פתרונות יצירתיים לאתגרים שמזמנת כיתת התלמידים שבאחריותם. כולנו נוכחנו בכך שהם עמדו במבחן זה בגבורה רבה במהלך שנת הקורונה. עלינו לדאוג לכך שתהיה בציבור ובמערכת החינוך מודעות ברורה לכך שהמורים הם חלק מכל רפורמה חינוכית. הגיעה העת לראות בהם יזמים חדשניים ולא רק אמצעי דרכו מוטמעות תכניות ורפורמות בחינוך".
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה