קריירה ולימודים

אמזון תוציא סכום מטורף כדי לעודד עובדים להתחסן

ענקית הקניות ברשת לא הצטרפה לחברות הענק שמחייבות את העובדים להתחסן – אז במקום זה היא מציעה הגרלות נושאות פרסים לאלה שיתחסנו, כאשר השווי הכולל עומד על שני מיליון דולר
יאיר מור |  1
ג'ף בזוס, אמאזון (צילום Magma Images, pexels, מתוך עמוד הפייסבוק של ג'ף בזוס, ויקיפדיה/Joe Mabel)
התחסנתם? זכיתם! אמזון הודיעה לעובדיה כי תערוך הגרלות בין עובדים שיציגו הוכחת התחסנות, במאמץ לעודד אותם להתחסן נגד מגיפת הקורונה ולעצור את התפשטות המחלה, כך דווח בסוף השבוע באתר בלומברג.
לפי הודעת החברה, היא תחלק 18 פרסים, שכוללים שני מענקים בגובה חצי מיליון דולר, שישה מענקים בגובה 100,000 דולר, חמישה רכבים חדשים וחמש חבילות נופש. השווי הכולל של כל הפרסים יחד עומד על כשני מיליון דולר. ההגרלות קיבלו את השם Max Your Vax, או בתרגום חופשי "חיסון שווה המון".
"אנו מאמינים ומשוכנעים כי הדרך הטובה ביותר להגנה על עובדי הקו הקדמי והקהילות שלנו מווירוס הקורונה היא חיסונים, ואנו גאים בכך שאירחנו יותר מ-1,100 אירועי התחסנות במשרדינו כדי לסייע להפוך את ההתחסנות לקלה ככל האפשר עבור עובדינו ובני ביתם".
ההודעה על ההגרלות פורסמה כמין גזר לצד המקל שהגיע במקביל אליה – חיובם של כל העובדים במרכזים הלוגיסטיים של החברה לעטות מסיכות החל מהיום. זאת לאחר שמאז מאי איפשרה החברה לעובדים מחוסנים לבחור לעבוד ללא מסיכות.
אמזון היא בין החברות הגדולות היחידות בארה"ב שנזהרת שלא לקבוע כי תחייב את עובדיה המגיעים למשרדים ולמרכזים אחרים של החברה להתחסן. זאת בניגוד לחברות כמו דיסני, וולמארט, נטפליקס, מורגן סטנלי, אובר, אפל, גוגל, פייסבוק ועוד, שהודיעו בשבועות האחרונים כי עובדים שלא יתחסנו לא יוכלו להיכנס למשרדים. CNN אף פיטרה שלושה עובדים שהגיעו לעבודה לא מחוסנים. חברות אחרות, כמו קרן ההשקעות ונגארד ורשת המרכולים קרוגר, הודיעו על מענקים לעובדים שיתחסנו. בישראל, כבר בתחילת השנה איימו בכירים ברשת 13 ובמפעל הפיס לפטר עובדים שלא יתחסנו.
אמזון היא המעסיק הגדול בארה"ב, עם מיליון עובדים במדינה (ו-1.3 מיליון עובדים סה"כ ברחבי העולם), והיא מאוד חוששת מכך שאם תנסה לכפות על עובדי המחסנים והנהגים להתחסן – היא תמצא את עצמה עם מחסור בעובדים מהסוגים האלה ותתקשה מאוד לעמוד בביקושים הגבוהים למשלוח מוצרים שהמגיפה תרמה לה לא מעט. כמו כן, היא חוששת מתביעות מצד עובדים במדינות בעלות אוריינטציה רפובליקנית יחסית, שעלולות לקבוע כי מדובר באפליה אסורה על פי החוק ולהטיל על החברה דיונים משפטים ארוכים ובסופם תשלומי פיצויים רבים.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    סליחה אבל 2m$ זה לא סכום מטורף, זה כסף כיס (ל"ת)
    ג'ף 08/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור