משפט

בעקבות תחקיר חדשות 12: העסק של הבכיר בליכוד ייסגר

חנות הענק "ועקנין חומרי בניין", שנפתחה בחורשת הנ"מ בהרצליה, תסגר לאחר שישראל ועקנין, הורשע בהפרת חובת הפיקוח, ופרשת החנות משקפת סוגיות עמוקות יותר של ניהול עירוני והקשרים בין המגזר העסקי לפוליטי, זאת בעקבות התחקיר בחדשות 12
מערכת ice |  1
החדשות 12 (צילום מסך קשת 12)
בית המשפט לעניינים מקומיים בהרצליה גזר לאחרונה דין על חנות הענק "ועקנין חומרי בניין", שנפתחה בחורשת הנ"מ, אתר מורשת לאומי בצפון העיר. החנות הורשעה בשימוש במקרקעי ציבור ללא היתר ובית המשפט קבע שהיא תיסגר בתוך שלושה חודשים. אחד הבעלים, ישראל ועקנין, הורשע בהפרת חובת הפיקוח, ופרשת החנות משקפת סוגיות עמוקות יותר של ניהול עירוני והקשרים בין המגזר העסקי לפוליטי.
כבר לפני שנה נחשף בחדשות 12 כי החנות פועלת ללא היתר בניה, טופס 4 ורישיון עסק, ושהבעלים הנוסף, רפי קדושים, עבריין לשעבר ויו"ר סניף הליכוד בעיר, עוסק בעסקים ללא רישוי. השניים הכחישו את שותפותם, אך הוכחות שנחשפו בשידור הציבורי הכריחו אותם להודות במעורבות. תהיות רבות על התנהלות העירייה באותה תקופה עוררו חשש לפערים בהתמודדות עם עסק לא חוקי בזמן מערכת הבחירות, וההקשרים הפוליטיים הוסיפו למורכבות הפרשה.

בעוד שראש העירייה דאז, משה פדלון, טען כי אין קשר בין טיפול בעסק לבין מערכת הבחירות, הוא זכה לביקורת על כך שהסיירים שנשלחו לבחון את המצב עשו זאת על מנת למנוע סגירה. לאחר הבחירות, ראש העיר הנבחר יריב פישר הבטיח לפעול בהתאם לפסיקות בית המשפט, מה שמעיד על כוונה לסיים את השימוש הבלתי חוקי במתחם.
לאחר הניצחון בבחירות, העבריין לשעבר רפי קדושים מעורר חששות לגבי עסקים נוספים שבבעלותו בעיר. הוא וסגניתו אתי נחום הם חברי המועצה היחידים המסרבים לחתום על הצהרת ניגוד עניינים, דבר שמזמין שאלות על שקיפות הפעולות שלהם. פישר החליט לנקוט צעדים ולהשאיר את קדושים ונחום מחוץ לכל ועדה עירונית, דבר המצביע על רצון להבטיח ניהול תקין בעיר.
במרכז התגובות עומד רפי קדושים, המתחמק מתשובות על נושאים שקשורים לבעלותו בעסקים ובנדל"ן בהרצליה. הוא טוען כי דרישת ראש העיר לחתום על הצהרת ניגוד עניינים היא בלתי חוקית, בעודו מאשים את פישר בשימוש בלתי חוקי במשאבי העירייה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ממלכת הביבי הורסת את מדינת ישראל (ל"ת)
    מתר 10/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור