קריירה ולימודים

השביתה בתיכונים תחודש? יו"ר ארגון המורים באיום לשרים קיש וסמטוריץ'

פחות יממה לאחר סיום השביתה בתיכונים, יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז, יצא בחריפות נגד השרים קיש וסמוטריץ' והבטיח שעוד לא אמר את המילה האחרונה: "אנחנו ממשיכים במאבק בתמרון אחר, ובכל מקרה נחזור לשביתה בהמשך. אני לא יכול להגיד מתי, אבל זה יהיה בקרוב"
מערכת ice | 
בצלאל סמוטריץ, יואב קיש ורן ארז (צילום פלאש 90/ אורן בן חקון, יונתן זינדל, חיים גולדברג)
פחות מיממה לאחר שהוכרז על סיים השביתה בתיכונים, יו"ר ארגון המורים העל-יסודיים רן ארז, טען שהחזרת העיצומים מהווה מהלך טקטי ובכוונתו לחדש את השביתה בשנית. הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים הארצית, תמכו בדבריו של ארז וקראו לתלמידי התיכונים שלא להגיע היום (שני), לבתי ספר.
במשרד החינוך, מעריכים שלמעלה מ-50% מהתלמידים הגיעו היום לבתי הספר, אך בהנהגת ההורים טוענים שהנתונים נמוכים בהרבה. במקביל, הנהגת ההורים ומועצת התלמידים הארצית פרסמו לאחרונה הודעה משותפת על חידוש הלימודים מחר באופן מעשי.
הנהגת ההורים הארצית ומועצת התלמידים והנוער הארצית ציינו בהודעה המשותפת: "לאחר שקיימנו שיחות ארוכות עם כל הצדדים, ולאחר שקיבלנו עדכון סטטוס מהמשא ומתן תוך הבנה שהוא קרוב לפתרון, התקבלה החלטה משותפת לפתוח את הלימודים מחר כסדרם. אם הצדדים לא יגיעו להסכמות עד יום שני הבא, נפתח במהלך של שיבושים קיצוניים בפעילות מערכת החינוך בתיכונים. עיצומים הם לא שגרת לימודים, ולא נסכים לנרמל מצב שכזה בבתי הספר התיכוניים בישראל".
במקביל, במשרד החינוך פעלו בהנחיית השר יואב קיש ופתחו מערכת הזנת ציוני מגן להזנת ציונים. השר קיש, יצא בקריאה אל מורי התיכונים להזין את ציוני המגן לאלתר. בנוסף הוא פנה ישירות אל ארז ואמר: "לסיים את מסכת העיצומים שהוא מוביל בתיכונים וגובים מהתלמידים ומהמורים מחירים יקרים וכבדים מדי בעת מלחמה ושלא לצורך".
בריאיון שנערך עמו ב-Ynet, ארז אמר כי: "אנחנו ממשיכים במאבק בתמרון אחר, ובכל מקרה נחזור לשביתה בהמשך. אני לא יכול להגיד מתי, אבל זה יהיה בקרוב. במלחמות ובמאבקים מתמרנים, לא רצים עם הראש בקיר וכשרואים ששביתה אינה מקדמת - עוצרים ומשנים. אנשי משרד האוצר אמרו לנו שמבחינתם שנשבות חודשיים, וכשהמורים יראו שאינם מקבלים שכר - הם יצביעו ברגליים ויתנגדו למאבק, ויחזרו לבתי הספר עם הזנב בין הרגליים".
בהתייחסו לטענות של מורים על עצירת השביתה ללא הישגים במשא ומתן עם משרד האוצר, אמר ארז: "בין שאר השיקולים להפסיק את השביתה ולחזור להמשך העיצומים זה הרצון לאפשר למורים להמשיך לקבל שכר ולהיאבק. הארגון ישלם באופן מלא שכר עבור ימי השביתה למורים חד- הוריים ולבני זוג מורים. לכלל המורים שיהיו מעוניינים בכך, יסייע הארגון באמצעות הלוואות לטווח ארוך ללא ריבית".
ארז, תקף את ההודעה של השר סמוטריץ' בה הוא אמר שבכוונתו להקפיא את השכר במגזר הציבורי  אמר עוד בעקבות הודעת שר האוצר בצלאל סמוטריץ', שלפיה בכוונתו להקפיא את השכר במגזר הציבורי בתקציב 2025: "הם מציעים לנו תוספת שכר בפעימות ובכלל לא מתכוונים לתת לנו את הכסף, כשהם יודעים מראש שבכוונתם להקפיא את השכר. הם רוצים להחתים אותנו על הסכם שכר, והם לא מתכוונים לשלם אותו. האוצר תכנן לרמות את המורים, להבטיח תוספת ובידיעה מראש שלא ישלם בשל הקפאת שכר".
השר סמוטריץ' מצידו, אמר היום: "כפי שההסתדרות הכללית הבינה בשבוע שעבר ששביתה היא לא כלי שאפשר לעשות בו שימוש אגרסיבי לקידום מטרות פוליטיות, גם רן ארז הבין כנראה ששביתה היא לא כלי שאפשר להשתמש בו בכוחנות כדי לכפות את העמדה שלך בתוך משא ומתן, תוך שאתה לוקח את תלמידי ישראל כבני ערובה, פוגע במורים, בהורים ובתלמידים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה