רכב

ג'נרל מוטורס בהסכם של 80 מיליון דולר עם TGI

TGI (תדיר-גן לשעבר) תגדיל את ייצור מכלולי המגנזיום לרכבי שברולט של ג'נרל מוטורס בתמורה לכ-16 מיליון דולר; סך היקף הייצור הכולל יעלה לכ-80 מיליון דולר לתקופה של חמש שנים

מערכת ice | 
שברולט (צילום פלאש 90)
TGI (לשעבר תדיר-גן), המתמקדת בפעילות תעשייתית לתחומי הרכב, הנדל"ן והתשתיות, דיווחה כי החברה הבת (100%), אורטל יציקות מגנזיום, תגדיל את היקף ייצור מכלולי המגנזיום המיועדים לרכבי שברולט של ענקית הרכב האמריקאית ג'נרל מוטורס (GM), כחלק מהרחבת הסכם ייצור קיים. הרחבת היקף הייצור מוערכת בתמורה כספית בסך של כ-16 מיליון דולר, כך שסך היקף הייצור עבור רכבי ג'נרל מוטורס צפוי לעלות לכ-80 מיליון דולר על פני חמש שנים (מבוסס על מחירי המגנזיום הנוכחיים). מכלולי מגנזיום הינם רכיבים המשמשים למערכת ההינע של הרכב, ומיוצרים בדרך של יציקות לחץ מדויקות, מעובדות ומורכבות. אורטל תחל בייצור המורחב באופן מידי.
ההודעה על הרחבת הסכם הייצור עם ג'נרל מוטורס מגיעה לאחר שלאחרונה דיווחה TGI על כניסה לתחום הרכבים החשמליים וחתימה על הסכם מסגרת בלעדי בהיקף של כ-15 מיליון דולר לאספקת מכלולים לרכבי אאודי מקבוצת פולקסווגן. שני ההסכמים האחרונים צפויים להגדיל משמעותית את פעילותה של אורטל, שנמצאת בהאצה מאז רכשה קבוצת DBSI-ברין את השליטה בחברה.
 
ההסכם להרחבת הייצור עבור ג'נרל מוטורס מצטרף לשתי עסקות משמעותיות עליהן דיווחה באחרונה TGI. בעסקה הראשונה התקשרה TGI בהסכם לרכישת פעילות תמחש תעשיות מתכת וחשמל בתמורה לכ-51.5 מיליון שקל במזומן והקצאה של 8.1 מיליון מניות TGI. תמחש עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק ארונות חשמל, ציוד עזר ללוחות חשמל ומוצרי מתכת שונים. מוצרי החברה מיועדים בעיקר למגזרי התעשייה והבנייה.
בעסקה השנייה חתמה TGI על מזכר הבנות לא מחייב לרכישת השליטה (55%) בחברת לורדן, בבעלותו של קיבוץ כפר סאלד. לורדן עוסקת בתכנון וייצור מחליפי חום למיזוג אוויר וקירור, ובתכנון וייצור מערכות קירור וחימום, סוללות, מעבים וסוללות מאיידים לחברות מתחומי התעשייה, הטלקומוניקציה והתחבורה. TGI תשקיע כ-13 מיליון שקל בעבור 55% מזכויות ההשתתפות בלורדן (כשמרבית הסכום תיכנס לקופתה של לורדן), בתוספת תמורה מותנית בסכום של עד 8 מיליון שקל, שתשולם כנגזרת לתוצאות הכספיות של לורדן בשנים 2022-2024.
הגדלת הסכם המסגרת לרכבי ג'נרל מוטורס, מזכר ההבנות לרכישת השליטה בלורדן וההסכם לרכישת תמחש תעשיות מתכת וחשמל מהווים נדבך משמעותי ביישום האסטרטגיה שגיבש דירקטוריון TGI, לפיה החברה תפעל להאיץ את צמיחתה באמצעות מיזוגים ורכישות, תוך התמקדות בחברות תעשייתיות המשרתות את ענפי הרכב, הנדל"ן והתשתיות, במטרה לבנות קבוצה תעשייתית משמעותית. TGI ממשיכה לפעול לאיתור עסקות אסטרטגיות והזדמנותיות בתחומי הפעילות שנקבעו.
 
ברק דותן, יו"ר TGI, מסר: "אנו שמחים על הבעת האמון מצד ג'נרל מוטורס. אנו רואים בהסכם צעד נוסף בהליך ההתאוששות המשמעותי אותו אנו מקדמים ב-TGI, ובאורטל בפרט, לצד הסכם המסגרת עליו דיווחנו לייצור מכלולים לרכבים החשמליים של אאודי מקבוצת פולקסווגן. במקביל, אנו פועלים להשלמת העסקאות לרכישת חברת תמחש ולרכישת השליטה בלורדן במטרה להפוך את TGI לקבוצה תעשייתית מובילה".
ערן תיבון, מנכ"ל TGI, מסר: "אורטל מייצרת מזה שנים רבות מכלולים לרכבים מתוצרת ג'נרל מוטורס. מדי שבוע, מיוצרים במפעל אורטל למעלה מ- 40,000 מכלולים. הרחבת ההסכם מצביעה על מידת האמון הרב שרוחשות יצרניות הרכב לאורטל יציקות מגנזיום, וכן על איכות הרכיבים וטיב מכלולי המגנזיום שאנו מייצרים. זהו שיתוף פעולה פורה ואנו מצפים שימשיך להתרחב בעתיד".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה