רכב

הצרכנים התקררו ויצרנית רכבי היוקרה משנה כיוון בהחלטה דרמטית

יצרנית הרכב השוודית וולוו שבבעלות ג'ילי הסינית הודיעה שתעבור לייצר מכוניות חשמליות בלבד עד שנת 2030; שינויי מגמה בשוק גרמו לחברה לרכך את היעד
שרון בירקמן | 
רכב חשמלי של וולוו (צילום WhatCar?)
לפני שלוש שנים הציבה וולוו יעד שאפתני: לעבור לייצר מכוניות חשמליות בלבד עד שנת 2030. אבל האקלים העסקי לרכבים חשמליים השתנה דרמטית במהלך שלוש השנים האחרונות. האטה בביקוש לרכבים חשמליים, מכסים על רכבים מיובאים מסין, הפסקת סובסידיות לצרכנים והשקה איטית של תשתית לתחנות טעינה, כל אלה גרמו לענקית רכבי היוקרה לחשב מסלול מחדש.
בהודעה מטעם החברה הודיעה יצרנית המכוניות על יעד חדש: עד 2030 לפחות 90% מכלי הרכב שיצר יהיו חשמליים או היברידיים. החברה גם צפויה לייצר מספר מצומצם של רכבים "לייט היברידיים", כלומר רכבים קונבנציונליים עם סיוע חשמלי מוגבל. במילים אחרות, וולוו תמשיך לייצר מכוניות עם מנועי בעירה פנימית גם בשנים הקרובות. "אנחנו ממשיכים להחזיק בתפיסה שהעתיד שלנו הוא חשמלי", אמר מנכ"ל וולוו, ג'ים רואן. "עם זאת, ברור כי המעבר לחשמליות לא יהיה לינארי, והלקוחות והשווקים מתקדמים במהירויות שונות".

ענקיות רכב נוספות, כמו ג'נרל מוטורס ופורד, צמצמו גם הן את היעדים שהציבו בתחום הרכבים החשמליים.
נתוני האיחוד האירופי מצביעים על ירידה של כ-11% ברישום רכבים חשמליים בחודש יולי. מכסים שהטילו מדינות האיחוד על ייבוא מסין של מכוניות חשמליות, השאירו אותן יקרות יחסית. בעלת השליטה בוולוו, ענקית הרכב הסינית ג'ילי, עלולה להיתקל במכסים דומים גם על דגמי וולוו שייוצרו בסין.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה