שיווק ופרסום

הערוצים בנזקי ענק בעקבות המלחמה: מי הפסידה 25 מיליון שקל?

הכנסות הערוצים ירדו לעשירית בלבד מהשבוע שלפני המלחמה: בשבוע האחרון ההכנסות בקשת 12 הגיעו ל-1.106 מיליון שקל, עוד 1.066 ברשת 13, כאן 11 קיבל 58,774 שקל וערוץ 14 גם פה במקום האחרון עם 47,304 שקל בלבד מפרסום. כל הערוצים יחד קיבלו בחמשת הימים הללו 2.278 מיליון שקל בלבד
מערכת ice | 
רייטיניג קשת 12,רשת 13, ערוץ 14, כאן 11 (צילום shutterstock)
על פי ניתוח של דוד ורטהיים, עורך וואלה! ברנז'ה, ונתוני 'יפעת בקרה בפרסום', הערוצים המסחריים הגדולים בישראל: קשת 12, רשת 13, ערוץ 14 וכאן 11 ספגו בשבועיים הראשונים למלחמת 'חרבות ברזל' הפסדים שנאמדים בעשרות מיליוני שקלים, אפילו כ-50 מיליון שקל בשל פרסומות שלא יצא לפועל.
על פי הטבלה, בשבוע שבין ה-1.10 ועד ה-7.10, יום פתיחת המלחמה, קשת 12 הכניסה 14.965 מיליון שקל מפרסום, רשת 13 אחריה עם 6.757 מיליון שקל, כאן 11 הכניסה לכיס 458,419 שקל וערוץ 14 עם 249,046 שקל. בסך הכל כ-22.430 שקל. בשבוע הראשון ללחימה, בין ה-7-13.10, ההכנסות ירדו ל-74,437 שקל בקשת 12, ברשת 13 הכניסו 203,245 שקל, בערוץ כאן 11 14,601 שקל ובערוץ 14 רק 10,673 שקל. בסך הכל 302,957 שקל לכל הערוצים, נמוך כמעט פי 70.

בשבוע האחרון, בין ה-14 ל-18.10 ההכנסות טיפסו ל-1.106 מיליון שקל בקשת 12, עוד 1.066 ברשת 13, כאן 11 קיבל 58,774 שקל וערוץ 14 גם כאן במקום האחרון עם 47,304 שקל בלבד מפרסום. כל הערוצים יחד קיבלו בחמשת הימים הללו 2.278 מיליון שקל. רק עשירית מהשבוע שלפני המלחמה.
מני אברהמי, מנכ"ל יפעת מחקרי מדיה, הסביר בוואלה: "מעולם לא היה שבוע בו הוקפאה לחלוטין פעילות הפרסום בטלוויזיה כפי שקרה שבוע הראשון למלחמה. השבוע השני למלחמה מציג חזרה איטית מאוד של פרסומות בעיקר של משרדים ממשלתיים ופרסום שמחזק את ידי הלוחמים ותורם לאנשי עוטף ישראל. חזרה להיקפי פרסום רגילים תארך זמן רב ותהיה פועל יוצא של משך המלחמה ובעיקר של עוצמתה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה