שיווק ופרסום
המהלכים הדיגיטליים שהיו עושים סוף לסבבי הבחירות
הכלים הדיגיטליים שכבר מיושמים בעולם, היו יכולים לשנות גם אצלנו את ההתייחסות לכל מועמד ומועמד, ולחסוך מאתנו את סבבי הבחירות האין סופיים בישראל
עם פרוץ סבב הבחירות החמישי בואנו סיבוב שישי, זמן טוב לסקור שני כלים דיגיטליים בעולם שאם היו מיושמים כאן בארץ, וודאי היו יכולים לשנות ולו במעט את ההתייחסות שלנו לכל מועמד ומועמד, ולחסוך מאתנו את סבבי הבחירות האין סופיים בישראל.
Reclame Aqui מותג ברזילאי מוביל להגנת הצרכן מפני תאגידים ממשלתיים מושחתים, לקח את היכולת שלו לאכן שחיתות תאגידית צעד אחד קדימה, ויצר אפליקציה בשם Corruption Detector (גלאי שחיתות) שבודקת האשמות, חקירות והרשעות ממאות בתי משפט בברזיל ומקשרת בין הרישומים של הפוליטיקאים המושחתים (או הנקיים כמובן) לבין הניידים של המצביעים.
כך שבכל מקום בו המועמדים מופיעים: טלוויזיה, עיתונות, אינטרנט, או במציאות כמובן, הבוחרים יכולים לזהות בכל רגע נתון את הפרופיל הפלילי של נציגי הציבור שלהם באמצעות הפניית הנייד לפניהם.
מרגע שהושקה האפליקציה היא הפכה לדבר הכי חם בקרב המצביעים בברזיל, ואף נוצר מצב בו פוליטיקאים מושחתים ניסו לתבוע את המותג בעוד פוליטיקאים נקיים השתמשו באפליקציה כדי לקדם את היושרה והאינטגריטי שלהם.
כלי דיגיטלי נוסף הוא ה-'פרלמטר' בפולין, מצמד המילים פרלמנט + מטר, שם מצאו דרך חכמה לומר שדמוקרטיה היא לא רק הזכות לבחור חברי פרלמנט שיעבדו עבורך, זו גם הזכות לקבל מידע שוטף האם הם באמת עובדים עבורך.
ה-'פרלמטר' מאפשר לכל פולני לגשת לנתונים החשובים ביותר של חברי הפרלמנט, לבדוק כל אחד ואחד מהם בזמן אמת, וכך לדעת בדיוק על כמה דיונים דילג ובכמה הצבעות השתתף, מה הפעילות הכללית שלו וכיצד הוא מתפקד בהשוואה לחברי הפרלמנט האחרים.
לא די בכך, ממש כמו באפליקציות המוכרות לנו של נותני שירותים למיניהן, גם בפרלמטר לכל פוליטיקאי יש דירוג משלו על פי נתוני אמת שמוזנים למערכת אונליין, ובכל רגע נתון כל אחד יכול לדעת מה הציון בפועל של כל חבר פרלמנט. לא פלא שגם ה-'פרלמטר' בדיוק כמו 'גלאי השחיתות' בברזיל, הפך במהירות לנושא הכי מסוקר באינטרנט ובתקשורת הפולנית.
אז נכון שההצבעה לכל מועמד היא אמוציונלית, כמעט כמו הצבעה לקבוצת כדורגל אהודה, המהות המסרים והנרטיב של הקמפיין לא באמת משנים, אך כלים כמו 'הפרלמנטר' ו'גלאי השחיתות' חשובים, לא רק כי סוף, סוף נוכל לדעת גם כאן בישראל בזמן אמת ובקלות, מי מבין המתמודדים שאנו שוקלים להצביע לו נקי כפיים ומי לא או מי עובד בשבילנו ומי עובד בשביל עצמו, אלא בעיקר בשל העובדה שמתמודדים שיידעו שעננה דיגיטלית עלולה לרחף מעל לראשם יחשבו פעמיים לפני שירוצו להתמודד, ואלו שבכל זאת ירוצו, ויקבלו מאיתנו את המנדט יתחילו סוף, סוף גם לעבוד בשבילנו.
עוד ב-
הכותב הוא הבעלים ומנהל הקריאייטיב הראשי של משרד פרסום אדיקט ישראל, שופט פרסום ומרצה למיתוג ולחשיבה יצירתית ופורצת דרך
הכתבות החמות
תגובות לכתבה(0):
תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
חזור לתגובה