שיווק ופרסום

מנתוני ועדת המדרוג: הערוצים המסחריים במשבר מתמשך

המספרים מצביעים על כך שלאחר המיזוג בין ערוץ עשר לרשת 13, רשם הערוץ המאוחד רייטינג ממוצע בשעות הפריים־טיים של 9.3 נקודות בלבד. במקביל, שירותי הסטרימינג בצמיחה

מערכת אייס | 
טלוויזיה מול דיגיטל (צילום iStock)
מנתונים שפרסמה ועדת המדרוג עולה כי הערוצים המסחריים במשבר רייטינג מתמשך. אמנם המיזוג בין רשת 13 לערוץ עשר הניב זינוק במחירי הפרסום, אבל נראה כי הצופים בבית נוטשים את הערוצים המסחריים לטובת שירותי הסטרימינג.
המספרים מצביעים על כך שרשת 13 רשמה בתקופה שבין פיצול ערוץ 2 לבין המיזוג שלה עם ערוץ 10 רייטינג ממוצע של 9.8 נקודות בשעות הפריים־טיים (23:00–20:00), בעוד ערוץ 10 רשם באותה תקופה רייטינג ממוצע של 5.8 נקודות. אלא שלאחר המיזוג רשם הערוץ המאוחד רייטינג ממוצע בשעות הפריים־טיים של 9.3 נקודות בלבד.
לאן הלך הרייטינג? רק בחלקו לערוץ המתחרה קשת, והיתר ככל הנראה זלג לשירותי סטרימינג כמו נטפליקס. הרייטינג של קשת 12 בשעות הפריים־טיים עלה מממוצע של 13 נקודות בתקופה שבין הפיצול למיזוג לממוצע של 16.6 נקודות ב־2019. בכאן 11 לא הרוויחו מהשינוי, והרייטינג ירד מממוצע של 3.9 נקודות לממוצע של 3.6.
על פי דו"ח של חברת יפעת בקרת פרסום, המיזוג הוביל לעלייה נאה במחירי הפרסום, בעקבות גידול של כ־6% בהוצאת הפרסום לטלוויזיה. לשם השוואה, ב־2018 צמחו הוצאות הפרסום לטלוויזיה ב־1% בלבד. הוצאות על פרסום בטלוויזיה שברו ב־2019 את שיא כל הזמנים, והסתכמו ב־1.58 מיליארד שקל.
בשנת המיזוג זמן האוויר שניתן לתשדירים וחסויות ברצועת הפריים־טיים בקשת ורשת עמד על 367 שעות. 201 שעות מתוכן, שמהוות 55%, שודרו בקשת. עם המיזוג העלו רשת וקשת את מחירי הפרסום ב־10%–15%, כאשר בימים אלה הן במשא ומתן להעלאת המחירים ב־5% נוספים. מחירי הפרסום בקשת יקרים בכ־5%–10% יותר מברשת.
מכל מקום, נראה כי התפיסה שהתחרות של רשת היא מול קשת בלבד, שגויה. שתי החברות מתמודדות עם תחרות חיצונית מאיימת הרבה יותר. מצד אחד, אלה גופי תוכן בינלאומיים כמו נטפליקס ואמזון פריים וידיאו, ששינו את הרגלי הצפייה; ומצד שני, חברות ענק כמו גוגל ופייסבוק, ששואבות את תקציבי הפרסום.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה