טלוויזיה

נטפליקס בצרות: מדוע הסדרה החדשה שלה הכעיסה כל כך את טורקיה?

נטפליקס הצליחה להכעיס את טורקיה ואת קפריסין הצפונית: ראש ממשלת קפריסין הטורקית, גינה את ענקית הסטרימינג לאחר שזו רכשה סדרה יוונית, אשר מתארת את הפלישה הטורקית ולקפריסין וטען שהתוכן המוצג בה רחוק מהמציאות 
מערכת ice | 
נטפליקס (צילום shutterstock)
לצד יצירה של הפקות מקור מה שבאמת עוזר לענקית הסטרימינג נטפליקס, למשוך אליה את הלקוחות הם התכנים שהיא רוכשת מחברות הפקה ברחבי העולם. כעת, החברה הצליחה לעורר את זעמם של טורקיה וקפריסין בזכות הסדרה החדשה שרכשה. 
הסדרה פמגוסטה, אשר נקראת על שם עיר בעלת שם זהה, אשר נמצאת כיום בשטחה של קפריסין הטורקית עוקבת אחרי סיפורה עוקבת אחרי סיפורה של אישה שהופרדה מבנה ביום הפלישה של טורקיה לעיר בשנת 1974. הסדרה, שודרה לראשונה ביוון במהלך חודש ינואר האחרון שידור ביוון במהלך חודש ינואר. 
נשיא קפריסין הטורקית ארסין טטר, יצא נגד שידור הסדרה וטען שרכישתה על ידי נטפליקס מהווה תעמולה מובהקת שדומה לזו שמפיצה ממשלת קפריסין היוונית. בטריילר של הסדרת ניתן לראות בין היתר קפריסאים יוונים רצים ברחובות העיר בזמן שמטוסי קרב מפילים פצצות על העיר.
המחלוקת היא סביב המבצע הצבאי שטורקיה פתחה בו ב-20 ליולי 1974 במהלכו ניסתה למנוע את מקפריסין להשתלב ולהפוך לחלק מיוון. המבצע הפך למלחמה עקובה מדם והסכסוך בין שתי המדינות נמשך גם כיום. 
טטר, טען שעלילת הסדרה (שתעלה בנטפליקס ב-20 לספטמבר), רחוקה מהאמת ושלא לא מתאים לחברה בינלאומית כמו נטפליקס להתערב בזירה המדינית ולקחת חלק בסכסוך בין שתי מדינות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה