תיירות

טסים למזרח הרחוק? זו ההודעה שתשבור לכם את הלב

עומאן כבר נעתרה לבקשתה של ישראל לפתוח את השמיים, כאשר לפני מספר חודשים נרשמה התקדמות במגעים בין המדינות, שהייתה אמורה לשנות דרמטית את מסלול הטיסות למזרח, אך כרגע זה לא ייצא אל הפועל

מערכת ice | 
טיסה (צילום unsplash)
תאילנד ללא ספק היא הלהיט הגדול של הישראלים בקיץ האחרון וכנראה גם בקיץ 2023. כדי להבטיח שהמדינה המרוחקת בקצה המזרח תהיה יותר נגישה לישראלים, התקיימו מגעים בין ישראל לעומאן על פתיחת השמיים, אבל כרגע לפחות זה לא יקרה.
מדינת המפרץ נמצאת במיקום חשוב במפרץ הפרסי, על אם הדרך בין ישראל לדרום אסיה, כבר נעתרה לבקשה, אבל הערב (ראשון) פורסם בתכנית חיסכון בקשת 12 כי המהלך לא ייצא אל הפועל לפחות כרגע. לאחר שסעודיה ואיחוד האמירויות סיכמו על מעבר טיסות ישראליות בשטחיהן, חסרה עומאן כדי להשלים את המסלול הקצר ביותר מישראל לתאילנד.

לאחרונה ישנה התקדמות במגעים מול עומאן, בין של חברות זרות ובין של חברות ישראליות. על ע"פ  הדיווח הבוקר בעיתון ישראל היום. ההנחות הן כי מאחר ובין המדינות פועלים יחסי ידידות כבר כמה שנים, האישור הוא רק עניין פורמלי.

צילום מסך גוגל מפות
 
על פי הדיווחים בעולם הערבי (שלא אומתו), התנאים של עומאן לחתימה על הסכם כזה כוללים הבהרה כי מטוסים ישראליים ינחתו בעומאן רק בנחיתות חירום, ותהיה רשות לרשויות המקומיות לבדוק את המטוסים שינחתו אצלה. עוד על פי השמועות, הטיסות שיעברו הן רק אזרחיות ומסחריות, ולמדינה תהיה יכולת להקפיא את ההסכם לפי האינטרסים שלה.
בעניין תאילנד שאולי תהיה נגישה יותר לישראלים, כבר עכשיו הגיעה בשורה משמחת כאשר המדינה הודיעה כי היא מסירה את כל הגבלות הקורונה. המשמעות היא שהחל מ-1 באוקטובר, כלומר יום שבת הקרוב, יוכלו תיירים להיכנס למדינה ללא הכנות מיוחדות שקשורות למגפה – ויוכלו לעשות זאת מבלי להציג תעודת מתחסן, מחלים או תוצאה שלילית של בדיקת קורונה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה