תיירות

חברת התעופה באיסור חמור לנוסעים: אפל מחוץ לתחום

לופטהנזה הודיעה לנוסעים כי הם לא יכולים להשתמש בתגי Apple AirTags כדי לעקוב אחר המזוודות שלהם בשל הנחיות בינלאומיות שטוענות כי הצ'יפים חורגים מההנחיות הבינלאומיות. אפל יצאה נגד ההצהרה
מערכת ice |  7
לופטהנזה (צילום יחצ)
אחרי המשבר, לופטהנזה, חברת התעופה הגרמנית המפורסמת, גרמה ללא מעט בלבול לאחרונה, זאת לאחר שאמרה לנוסעים שהם לא יכולים להשתמש בתגים כמו Apple AirTags בכבודה הנשלחת לבטן המטוס בגלל הנחיות בינלאומיות למכשירים אלקטרוניים אישיים. אפל דחתה את ההצהרה ואמרה שהתגים שלה מצייתים לכל התקנות.
לא נראה שחברות תעופה אחרות דורשות מהנוסעים לכבות את הצ'יפים, שהפכו פופולריים כדרך למצוא מטען אבוד. לופטהנזה מצאה את עצמה באמצע הנושא כאשר עלו דיווחים בתקשורת החדשות הגרמנית לפיהם המכשירים אסורים.

למרות שלופטהנזה אמרה שאין לה רצון לאסור את המכשירים שנראתה בטוחים, נראה שחברת התעופה נכנסה לבלגן על סמך קריאת הנחיות ותקנות בינלאומיות לא ברורות, ללא הסכמה ברורה לגבי מה מותר ומה אסור באירופה. הרגולטורים בארצות הברית אמרו כי הצ'יפים, המשתמשים בטכנולוגיית בלוטות' ואינם מפריעים לציוד התקשורת של המטוסים, מותרים בכבודה ידנית או רשומה. מגוון חברות אחרות מוכרות עוקבים דומים, כולל Tile, שהוא פופולרי בקרב משתמשי טלפונים אנדרואיד.
לופטהנזה אמרה ביום ראשון בטוויטר כי יש להשבית את הגששים בכבודה הנרשמת בטיסותיה, תוך ציון ההנחיות של ארגון התעופה האזרחית הבינלאומית לסחורות מסוכנות וכן את "פונקציית השידור" של הגששים. כיבוי הגששים הופך אותם לחסרי תועלת.
חברת התעופה לא פרסמה מדיניות ספציפית האוסרת על מעקב אחר מזוודות. במקום זאת, הוא אומר שזה נתון לחסדי הכללים. ביום שלישי אמרה חברת התעופה כי היא "בקשר הדוק עם המוסדות המתאימים כדי למצוא פתרון במהירות האפשרית". זה גם הצביע על כך שבדיקה משלו לא ראתה סכנה מהשימוש בהם.
"קבוצת לופטהנזה ערכה הערכת סיכונים משלה וכתוצאה מכך התקני מעקב עם סוללה נמוכה מאוד וכוח שידור במטען שנבדק אינם מהווים סיכון בטיחותי", אמר מרטין לאוטקה, דובר לופטהנזה. "מעולם לא הוצאנו איסור על מכשירים כאלה. על הרשויות להתאים תקנות שמגבילות כרגע את השימוש במכשירים אלו לנוסעי חברת התעופה בכבודה רשומה".
בהצהרה שלה, אפל אמרה כי AirTags "תואמים לתקנות בטיחות נסיעות בינלאומיות של חברות תעופה עבור כבודה ידנית ומטען נשלח". המכשירים משתמשים ב-Bluetooth Low Energy, אותה טכנולוגיה הנפוצה בשימוש באוזניות אלחוטיות, המותרות בטיסות. עוקבים אחריהם על ידי שיתוף המיקום האחרון שלהם באמצעות אות מאובטח למכשירי אפל בקרבת מקום.
תגובות לכתבה(7):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    הכל נובע מבורות
    איזי 10/2022/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המכשירים האלקטרוניים כיום, כולל מכשירי סלולאר אינם מפריעים וגם לא יכולים להפריע למערכות המטוס. כל הנושא הזה עלה כאשר הכניסו טלפונים לוויינים למטוסים לפני כ 2 עשורים וחברות התעופה רצו למנוע תחרות, זו הסיבה האמיתית לאיסור
    סגור
  • 4.
    Lottery stam
    Kotert 10/2022/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    כורתרת שערורייתית והתוכן הפוך הגזמה פראית הבומר
    סגור
  • 3.
    אולי תתייחסו לקוראים ברצינות?
    אחת שיודעת 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    9 1
    במקרה כבר הכרתי את המקרה מידיעה אחרת, לא שלכם, אבל הכותרת שלכם היא פשוט קליקבייט זול ומיותר. למה לא לכתוב פשוט שמדובר באיירטאג? ברור לכם שהאיסור לא על אפל ואולי גם ידוע לכם שזה רק היה ניסיון של לופטהאנזה ולא כל חברות התעופה. אז בבקשה תפסיקו להיות כאלה זולים ותתייחסו לקוראים ולאינטליגנציה שלהם בפחות זלזול.
    סגור
  • 2.
    כותרת שגוייה . לופטהאנזה חזרה בה (ל"ת)
    איל 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    אפל אולכים ליטבע להם את הטחת הם צריך (ל"ת)
    אשר 10/2022/12
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • אתה עילג או עולה חדש ? (ל"ת)
    לא הבנתי כלום 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    1 6
    סגור
  • אתה מרשה לעצמך לדבר ככה לבן אדם
    לידור 10/2022/13
    הגב לתגובה זו
    2 2
    כי אתה מגיב באנונימיות או שאתה בנאדם רשע מהבסיס ועושה את זה בשגרה? סייג לחכמה, שתיקה.
    סגור