עסקי ספורט

מכבי חיפה מאמצת לעצמה נוסחה כלכלית של ריבית דריבית

מכבי חיפה עלתה אמש (שלישי) לשלב הבתים של ליגת האלופות בפעם השלישית בתולדותיה. ברק בכר הצליח להכניס לקופת הקבוצה בסביבות 100 מיליון שקל, אבל הראש שלו כבר במשימות הבאות: עוד הישגים ששווים עוד כסף | החוג לתקשורת

אלעד ליפשיץ |  1
מכבי חיפה (צילום ויקיפדיה)
הנה המציאות החדשה שהוכרזה אתמול בבלגרד: ברק בכר עובד העונה במכבי חיפה ללא עלות. הוא הכניס אמש לקופת הקבוצה בסביבות 100 מיליון שקל, ובכך בעצם מימן את עצמו וגם את שכרם של חלק גדול משחקני הסגל העונה, אולי גם בעונה הבאה. רק לפני כשבועיים שמענו את הבעלים היוצא של בית"ר ירושלים משה חוגג מתחנן שמישהו יעזור לבעלים הנכנס ברק אברמוב עם מיליון שקלים שהיו חסרים. אלה הפערים.
בכר שווה באופן מעשי סכום גבוה יותר מחוגג ואברמוב ביחד. הקופה התנפחה משמעותית בזכותו. הוא בטח מתהלך הבוקר בתחושה נהדרת, הלב מלא, החזה נפוח, אך מנגד, הראש שלו כבר במשימות הבאות: עוד הישגים ששווים עוד כסף. כל נקודה שתושג בליגת האלופות, תעשיר את הקופה. מכבי חיפה מאמצת לעצמה כעת נוסחת כדורגל כלכלית של ריבית דריבית.
חיפה תעשה כסף מכדורגל, מיליונים יפים בצבעי ליגת האלופות, בו בזמן ששאר הליגה תמשיך לקושש גרוש לגרוש. קבוצה אחת עם טיסות לאירופה, מלונות, חסויות גבוהות, ומנגד יריבות בליגת העל הישראלית שיגיעו למשחקי חוץ עם סנדוויצ'ים במיניבוס. מיץ' גולדהאר ואלונה ברקת ינסו לתת תחרות, אבל את הכסף הם ייאלצו להוציא מכיסם. לבכר וליעקב שחר יש לעומתם מקור חדש: הכיס העמוק של ליגת האלופות. מיליונים יועברו על שידורי המשחקים. שחקנים יריבים בליגת העל יישבו בבית מול הטלוויזיה וייצפו בכל זה.
 
פריצת דרך כלכלית שכזו כבר התרחשה בכמה מקומות באירופה בשנים האחרונות ויצרה ראשי חץ: האליפות נלקחת שנה אחר שנה ברציפות על ידי אותה קבוצה, זה קורה בלא מעט ליגות ביבשת. ואמנם, כולם עכשיו אוהבים לדבר על סכנת העייפות שכביכול מצפה לחיפה, אבל זה יפה רק בתור דיבורים. הנה הפרטים הקטנים: שלב הבתים בליגת האלופות ישוחק באינטנסיביות ויסתיים כבר בנובמבר הקרוב לפני המונדיאל. כלומר - אחרי נובמבר, אין עייפות. נוסף לכך בכר ושחר יחזיקו סגל מפלצתי. ומפלצות, ובכן, לא מתעייפות. אם כבר, אז רוב הנס ציונות האלו של הליגה יקרסו מול המפלצת.
כדורגל בגרעין הבסיסי והגולמי שלו הוא אמנות, תרבות, הנאה, תשוקה, ספורט שמבליט הישגים פיזיים וקואורדינטיביים. בישראל האהבה אליו עצומה והעניין הציבורי בו נרחב, כך שאנשי עסקים אמידים מתנדבים לממן אותו מכיסם. לאחר שנים של השקעות, בחיפה מייצרים עתה שובר שוויון במסלול משנה מציאות: ההישגים הם אלה שיממנו חלק גדול מהתשוקה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תלכו כפרה על בניון
    אזרח 08/2022/25
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שונא את מכבי חיפה בגלל השחקנים והאוהדים שלהם הכוחניים שלא אוהבים להפסיד בכבוד.
    סגור