עסקי ספורט

האצטדיון המפורסם מחליף את השם: כך הוא ייקרא מעכשיו

ריאד אייר, חברת התעופה הדיגיטלית הגדולה בבעלות קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית, כבר משמשת כמאמצת הראשית של אתלטיקו מדריד וכעת תמורת כ-300 מיליון אירו גם תהיה השם של האצטדיון המפורסם של המועדון מספרד
מערכת ice | 
כדורגל (צילום shutterstock)
אתלטיקו מדריד, מועדון הכדורגל הספרדי המפואר, חתם על עסקה היסטורית שתשנה את פני הכדורגל האירופאי. החל מה-20 באוקטובר, האצטדיון המפורסם של הקבוצה ייקרא "ריאד אייר מטרופוליטנו", על שם חברת התעופה הסעודית שרכשה את זכויות השם תמורת סכום מסחרר של 250-300 מיליון יורו. זוהי עסקת החסות הגדולה ביותר בתולדות המועדון, המסמנת את כניסתה המשמעותית של ערב הסעודית לעולם הכדורגל האירופאי.
ריאד אייר, חברת התעופה הדיגיטלית הגדולה בבעלות קרן ההשקעות הציבורית של ערב הסעודית, כבר משמשת כמאמצת הראשית של אתלטיקו מדריד. החברה משלמת כ-40 מיליון יורו בשנה עבור הלוגו על חולצות הקבוצה, והסכם זה יימשך עד 2027. העסקה החדשה על שם האצטדיון, שתימשך לפחות עד 2033, מרחיבה משמעותית את היקף ההשקעה הסעודית במועדון.

מעבר לשינוי השם, העסקה כוללת גם הקמת מועדון חברים ייחודי באזור האירוח של האצטדיון. צעד זה צפוי להעניק לאוהדי הקבוצה חוויה יוקרתית ובלתי נשכחת, תוך יצירת מקור הכנסה נוסף למועדון. השילוב בין המותג הסעודי החדשני לבין המסורת העשירה של אתלטיקו מדריד מבטיח לייצר סינרגיה ייחודית בעולם הכדורגל.
עסקה זו מסמנת שינוי משמעותי בהשוואה להסכמים קודמים על שם האצטדיון. בעבר, חברת וונדה שילמה 9.5 מיליון יורו לעונה עבור זכויות השם, ולאחריה חברת סיביטאס החזיקה בזכויות אלו. ההסכם החדש עם ריאד אייר מייצג קפיצת מדרגה משמעותית בהיקף ההשקעה ובמשמעות האסטרטגית עבור המועדון.
העסקה מעוררת שאלות מרתקות לגבי עתיד הכדורגל האירופאי ומעורבותן הגוברת של מדינות המפרץ בספורט העולמי. בעוד שההשקעה הסעודית מבטיחה יציבות כלכלית ואפשרויות פיתוח חדשות לאתלטיקו מדריד, היא גם מעלה דיון ציבורי על ההשפעה התרבותית והערכית של השקעות אלו על הכדורגל המסורתי. ללא ספק, עסקה זו תשפיע על האופן שבו מועדונים אחרים יתייחסו לשיתופי פעולה עם חברות וגופים בינלאומיים בעתיד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה