ויראלי

הנושא הכי חם ברשת: זה הנושא שהכי עניין את הישראלים השבוע

חיסול באיראן, החלטת בנק ישראל בנוגע לריבית, או החלטת בג"ץ בנוגע לעילת הסבירות - זה הנושא שהכי עניין את הישראלים בשבוע ה-13 למלחמת חרבות ברזל

מערכת ice | 
ההפגנות בירושלים (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
מלחמת "חרבות ברזל" הגיעה ליומה ה-91, ועל פי חברת MIG Ai המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חברתי ועסקי וניתוח שיח ברשתות החברתיות, הנושא הכי מדובר בימים האחרונים סבב סביב נושא פסיקות בג״ץ על חוק עילת הסבירות.
מי שקבעו שאין לבית המשפט לפסול חוק יסוד, היו השופטים אלרון, מינץ וסולברג. מדובר בצעד חסר תקדים היות וזו הפעם הראשונה בה בג"ץ מתערב בחקיקת יסוד. על פי הנתונים, הנושא גרף 43636 אזכורים, 69643 תגובות ו-436,636 לייקים. 
בין הרבים שהעלו את הנושא ברשתות החברתיות היה יהושע בריינר, כתב הפלילים של עיתון "הארץ", שכתב ברשת הטוויטר כי: "זה היה קשה אבל בסוף של יום, עבודה של יריב לוין, רוטמן ונתניהו לבצע הפיכה משטרית התהפכו אותם. אף אחד מהחוקים לא עבר. נמנעו פיטורי שר הביטחון. המחנה הליברלי יצא לרחוב והתאחד. התבצר מעמד בית המשפט העליון ושלטון החוק. נאבקנו על הדמוקרטיה ועל המדינה. ועכשיו? ממשיכים".
 
עיתונאי חדשות 12 אילן לוקאץ' גם צייץ השבוע: "1,200 נרצחים, נאנסות, מעונים, נשרפים בחיים, 240 חטופים, 500 חללי צה״ל - אבל החלטת בג״ץ שלא כל טרלול יכול להיות חוק יסוד, זה יותר קשה לו". 
עיתונאי הארץ, אורי משגב כתב בפייסבוק: "בדומה למקבילו האמריקאי - ששם המינויים הם פוליטיים במובהק, והפסיקה היא כמעט תמיד מתוך הפוזיציה שהולידה את המינוי. וילנר דתיה. מינץ דתי ומתנחל (כמו סולברג, שגם הוא התנגד לעתירות).
שטיין הוא יבוא אישי של שקד. מרצה אלמוני למדי שהיגר מישראל, קבע את ביתו באמריקה והוצנח משומקום לכס הרם של שופט עליון. אלרון מונה בכפייה, בניגוד מוחלט לדעת שופטי העליון בוועדה למינוי שופטים. הליכוד גם ניסה להריץ אותו לנשיאות העליון בניגוד לשיטת הסיניוריטי". 
ברשת מגזין ליברל המסקר סיפורים מישראל ומהעולם, העלו לטיק טוק סרטון בו הם מסבירים את הקשר בין עילת הסבירות והמלחמה בעזה: "בשנת 2016 בישראל מתחילים להסביר שהקאסמים זה אשכרה בעיה. אבל מפסיקים לפעול כי מישהו מחליט כי זה הרבה כסף וכאב ראש להגן על תושבי העוטף. בא בג"ץ והסביר שההחלטה הזו פשוט לא סבירה ומשרד הבטחון חייב להתערב. זאת פסיקה שהצילה חיים. אבל רגע, מה פתאום בגץ אומר לממשלה מה סביר ומה לא?". 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה