ויראלי

בגיל 99: אחד המוזיקאים הגדולים בהיסטוריה הלך לעולמו

אחרי קריירה מעוררת השראה: אחד הפסנתרנים הגדולים בהיסטוריה העולמית, מנחם פרסלר, הלך לעולמו בגיל 99
מערכת ice | 
הופעה (צילום Pixabay)
אחד הפסנתרנים הגדולים בהיסטוריה העולמית, מנחם פרסלר, הלך לעולמו אתמול (שבת) בגיל 99, על על פי פרסום של בית הספר ג'ייקובס למוזיקה של אוניברסיטת אינדיאנה, שם לימד מאז שנת 1955, ואף היה המנהל שלו בהמשך.
סיפור חייו של פרסלר הוא ללא ספק מעורר השראה. הוא נולד בגרמניה ועלה עם משפחתו לישראל לאחר אירועי ליל הבדולח ב-1938, והשתקע עם משפחתו בעיר תל־אביב. בגיל 14 החל ללמוד פסנתר תחת המוזיקאי והמורה ליאו קסטנברג, וב-1946 עבר לארצות הברית, שם חווה את הפריצה הגדולה שלו כשזכה במקום הראשון בתחרות הפסנתר הבינלאומית ע"ש דביוסי.
בשנת 1955 הקים פרסלר את שלישיות בוזאר, שלימים הפכה לאחת החשובות והמוערכות בעולם. למרות שחברי השלישייה התחלפו במהלך השנים, פרסלר נותר הפסנתרן הקבוע היחיד בה במשך יותר מ-50 שנה. בהמשך, כאמור, הוא הפך למורה בכיר לפסנתר גם בקתדרה למוזיקה בבית הספר ג'ייקובס של אוניברסיטת אינדיאנה, שאותה ניהל, וגם כמרצה אורח ומנחה סדנאות מוזיקליות רבות.
ההתחלה של שלישיית בוזאר הייתה כאמור מסחררת במיוחד, ופרסלר עצמו קיים איתה יותר מ-4,000 קונצרטים. כמו כן, הוא היה מועמד 6 פעמים לפרס הגראמי היוקרתי, זכה בפרס מפעל חיים מטעם המגזין המוזיקלי "גראמופון" וקיבל תואר דוקטור של כבוד מטעם אוניברסיטת בן-גוריון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה