מדדים ומחקרים

"הלב מרוסק": כך הגיבה הרשת לנושא הכי חם של השבוע

טרגדיית שלושת החטופים שנהרגו מאש צה"ל בשג'עייה היא הנושא הכי מדובר של השבוע בכלי התקשורת וברשתות החברתיות, עם 1,992 אזכורים בערוצי הטלוויזיה והרדיו, 75 אזכורים בעיתונות הכתובה, 933 אזכורים באתרי החדשות
מערכת ice | 
מלחמת חרבות ברזל (צילום דובר צה"ל)
אחת הטרגדיות הכי גדולות מתחילת המלחמה היא פרשת הריגתם בשוגג של שלושת החטופים יותם חיים, אלון שמריז וסאמר אל טלאלקה, ע"י כוחות צה"ל בשג'אעיה. על פי נתוני חברת MIG Ai המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חברתי ועסקי, זה גם היה הנושא הכי מדובר השבוע ברשתות החברתיות ובכלי התקשורת.
הנושא זכה ל-1,992 אזכורים בערוצי הטלוויזיה והרדיו, 75 אזכורים בעיתונות הכתובה, 933 אזכורים באתרי החדשות, וכן 73,952 אזכורים ברשתות החברתיות עם 40,285 תגובות, 674,692 לייקים.

המקרה הטראגי ארע ב-15 בדצמבר 2023, כאשר כוח של גדוד 17 ירה למוות בשוגג בשלושת הישראלים, שלאחר כ-70 ימים בשבי, הצליחו לברוח. בדיעבד הסתבר שכוח של גולני הרג את החוטפים שלהם 5 ימים קודם לכן מבלי לדעת שהם מוחזקים באותו מבנה.
 
במהלך אותו קרב, כלב של יחידת עוקץ נכנס לבית שבו שהו כשמוצמדת לגופו מצלמה, ואחד החטופים, אלון שמריז, הספיק לצעוק לעברו: "הצילו, יש פה חטופים". הכלב נורה ונהרג על ידי המחבלים, גופתו נותרה בשטח והמצלמה שעליו לא נבדקה עד שנמצאה שלושה ימים אחרי תקרית הירי בחטופים.
 
בניסיונם לאותת לכוחות צה"ל שהם לבדם בשטח, תלו 3 החטופים על הבניין בו שהו שלטים מאולתרים שנכתבו באמצעות תבלינים, שבהם נכתב "SOS" ו"הצילו - 3 חטופים". ב-15 בדצמבר הם יצאו מהבניין, אך למרבה הצער קלע שזיהה אותם, בלי חולצות ועם דגל לבן, צעק "מחבלים!" וירה למוות בשניים מהם.
השלישי, יותם חיים, נמלט למבנה סמוך, וצעק "הצילו". אחד המפקדים כרז לו שייצא החוצה, וכשיצא – נורה למוות על ידי החיילים. 
 
ביום רביעי פורסמה תגובתה של אמו של יותם חיים ז"ל, איריס חיים, שגילתה אצילות כאשר ביקשה לחזק את החיילים ואמרה כי אינה מאשימה אותם.

לשון התגובה: "שלום לגדוד 17, מדברת איריס חיים, אני אמא של יותם ורציתי להגיד לכם שאני מאוד אוהבת אתכם ומחבקת אתכם מרחוק. אני יודעת שכל מה שקרה זה בכלל לא באשמתכם או באשמת אף אחד חוץ מהחמאס, יימח שמם וזכרם על פני האדמה. אני מבקשת לשמור על עצמכם ולחשוב כל הזמן שאתם עושים את הדבר הכי טוב בעולם, שיכול לעזור לנו כעם ישראל וכולנו זקוקים לכם בריאים. אל תהססו לרגע אחד ברגע שאתם רואים מחבל אל תחשבו שאתם הרגתם חטוף בכוונה, אתם צריכים להגן על עצמכם כי רק ככה אתם תוכלו לשמור עלינו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה