מדדים ומחקרים

משבר כלכלי? 500 עשירי העולם הוסיפו להונם 852 מיליארד דולר

בעוד שרי האוצר ונגידי הבנקים הוסיפו כמה קמטים במצח השנה, בעלי ההון העולמיים צפו בכסף שממשיך לזרום אליהם
מערכת ice | 
אילון מאסק, ג'ף בזוס, ברנארד ארנו (צילום אינסטגרם/ אילון מאסק, ויקיפדיה, freepik)
בתקופה זו של אי ודאות כלכלית, אינפלציה ועליות מחירים, מי שלא מודאג הם בעלי ההון העולמי, שהעשירים שבהם הרוויחו בממוצע 14 מיליארד דולר ליום(!) במהלך ששת החודשים האחרונים הודות לעלייה הרחבה בשוק.
לפי מדד בלומברג, 500 האנשים העשירים בעולם הוסיפו 852 מיליארד דולר להונם - שהם כ-14 מיליון דולר בכל יום - להונם העצום ממילא במהלך המחצית הראשונה של 2023. זוהי חצי השנה הטובה ביותר עבור מיליארדרים מאז המחצית השנייה של 2020, כאשר הכלכלה ראתה התאוששות בעקבות ההתרסקות העולמית שנגרמה על ידי הקורונה.
העלאות הריבית של הבנק המרכזי והמלחמה המתמשכת באוקראינה היו שני גורמים גדולים שהשפיעו על הכלכלה בתקופה האחרונה. ראינו גם מספר חברות טכנולוגיה גדולות כמו גוגל ומטא, שהעסיקו יותר מדי בתקופת הקורונה פיטרו אלפי עובדים. למרות זאת, מדד S&P500, העוקב אחר ביצועי המניות של 500 החברות הגדולות בבורסה, עלה בסביבות 16.5%.

"הגעתי לטכנולוגיה כדי לעשות שינוי"
חברות טכנולוגיה ראו את המניות שלהן מתפוצצות השנה הודות למהפכת הבינה המלאכותית. מניית Nvidia, למשל, עלתה ביותר מ-187% בשנת 2023, והביאה את שווי השוק שלה למעל 1 טריליון דולר. התוצאה היא שה-Nasdaq 100 גדל ב-31% - המחצית הראשונה שלו הכי טובה אי פעם.
כל אלה חדשות טובות עבור אילון מאסק. האדם העשיר בעולם הוסיף עוד 96.6 מיליארד דולר להונו הנקי השנה עד ה-30 ביוני, מה שדחף את הונו הכולל ל-237 מיליארד דולר - תוצר זהה לזה של בלגיה. מארק צוקרברג הוסיף 58.9 מיליארד דולר במהלך אותה תקופה, הודות לעלייה של מניית מטא בכמעט 80%. ג'ף בזוס הרוויח 47.4 מיליארד דולר, ואילו לארי אליסון הרוויח 40.8 מיליארד דולר.
אולם לא כל הטייקונים בעולם ראו את הונם גדל מאז ינואר. המיליארדר ההודי גוטם אדאני, יו"ר Adani Group, שמחזיקה גם בנמל חיפה, הפסיד 60.2 מיליארד דולר, כולל 20.8 מיליארד דולר ביום אחד. ההפסדים כמובן מיוחסים לדו"ח של חברת מחקר ההשקעות הינדנבורג שהאשימה את קבוצת אדאני בהונאה חשבונאית ובמניפולציה של מניות, דבר שאדני מכחיש. הוא עדיין שווה 51.5 מיליארד דולר, אז אל תרגישו רע בשבילו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה