מדדים ומחקרים

שטראוס מתאוששת בענק: ההכנסות עלו בכ-12% לכ-2.5 מיליארד שקל

קבוצת שטראוס מפרסמת את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2023: החברה רושמת ברבעון עלייה של 12.4% בהכנסות, שהסתכמו לכ-2.554 מיליארד שקל
מערכת ice | 
שטראוס (צילום פלאש 90/ דוד כהן, יונתן זינדל)
קבוצת שטראוס מפרסמת הבוקר (שלישי) את הדו"חות הכספיים לרבעון הראשון של שנת 2023. החברה רושמת ברבעון עלייה של 12.4% בהכנסות (כ-7.9% צמיחה מנוטרלת מטבע). הכנסות הקבוצה הסתכמו לסך של כ-2.554 מיליארד שקל. הצמיחה בהכנסות נובעת מהמשך גידול בפעילות הקפה הבינלאומית, ובצמיחה בפעילות החברה בישראל.
הקבוצה רשמה רווח גולמי של 837 מיליון שקלים, שמהווה 32.8% מהמכירות, ורווח תפעולי של 208 מיליון שקלים, שמהווה 8.1% מהמכירות. שיעורי הרווחיות משנים קודמות ממשיכים במגמת שחיקה בשל השלכות האינפלציה והעלייה במחירי חומרי הגלם, כאשר הרווח המיוחס לבעלי המניות של החברה עומד על 134 מיליון שקל. 
שי באב"ד, מנכ"ל קבוצת שטראוס: "שטראוס מציגה צמיחה במרבית הפעילויות שלה, עם שיפור בנתחי השוק ועלייה בהכנסות. לצד זאת, ההתמודדות עם מחירי חומרי הגלם והאינפלציה הובילה לשחיקה משמעותית ברווחיות של הקבוצה בכלל ובישראל בפרט, כאשר עליות המחירים שביצעה החברה פיצו על כך באופן חלקי בלבד. אנחנו מתקדמים ביישום התכניות האסטרטגיות והמשך צמיחה, מחזקים ומרחיבים את השותפויות, מבצעים אופטימיזציה של הפורטפוליו, וממוקדים בתכניות משמעותיות לשיפור הפרודוקטיביות."
מגזרים: שטראוס ישראל סיימה את הרבעון עם הכנסות של כ- 1.049 מיליארד ש"ח, צמיחה של כ-7.6% מהרבעון המקביל אשתקד. אינפלציית התשומות וההיחלשות בשקל שחקו את הרווחיות שלנו בישראל. הרווח התפעולי של שטראוס ישראל עומד על 109 מיליון שקלים.
נתחי השוק של החברה בישראל בקטגוריות המחלבה, מזון טרי ויד מרדכי עלו ברבעון הראשון של השנה. מכירות מגזר בריאות ואיכות חיים הסתכמו לסך של כ- 743 מיליון ₪, עלייה של 11.1%, ורווח תפעולי של 85 מיליון שקלים. החברה ממשיכה לקדם את תשתיות הייצור באחיהוד במחלבה Plant Based.
פעילות הממתקים ממשיכה במגמת התאוששות, ומגיעה לנתחי שוק של 21.6% ברבעון לעומת 28.7% ב-2022. ההכנסות של מגזר תענוג והנאה עמדו על 306 מיליון שקלים עם רווח תפעולי של 24 מיליון שקלים.
שטראוס קפה נהנתה מרבעון נוסף של צמיחה שהסתכם בהכנסות של כ- 1.189 מיליארד ש"ח ומצמיחה אורגנית בכל המדינות שהסתכמה ב-10.0%. בישראל הסתכמו ההכנסות בכ- 238 מיליון ש"ח וצמחו בכ-10.6% ביחס לרבעון המקביל אשתקד, עם רווח תפעולי של 39 מיליון שקלים. בברזיל נרשמה עלייה של כ -11.1% במכירות (0.9% אורגני) לכ-621 מיליון ש"ח. חברת הקפה Três Corações צומחת בנתח השוק שעומד על- 33.6% משוק הקפה הקלוי והטחון בברזיל לעומת כ- 32.4% בתקופה המקבילה אשתקד. הפעילות באירופה רשמה גם היא צמיחה במכירות. 
חברת סברה ממשיכה בתהליך התאוששות הדרגתי לאחר יישום תכנית ההתאמה במפעל בווירג'יניה. החברה, שפעילותה הושבתה באופן משמעותי במהלך השנה שעברה, חזרה לייצר באופן מלא וכבר הגיעה לנתח שוק של כ- 38.8% (נכון למועד פרסום הדו"ח) משוק החומוס בארה"ב. היקף המכירות ברבעון הראשון עמד על כ-106 מיליון שקל (במונחי 50%) – ירידה אורגנית של כ-1.3% מהשנה שעברה, כאשר ההפסד התפעולי עומד על 1 מיליון שקל (במונחי 50%). 
שטראוס מים ממשיכה לצמוח גם ברבעון הראשון. החברה רשמה הכנסות של כ-188 מיליון ש"ח – עליה של כ-2.9% שנבעה בעיקר כתוצאה מהמשך הגידול במצבת הלקוחות. הפעילות בסין צמחה אורגנית גם היא בכ-8.7%. 
פעילות חממת The Kitchen – מספר חברות הפורטפוליו של החממה עומד כיום על 24. נכון ליום 31 במרץ 2023, ערכן הכולל של ההשקעות בחברת חממת הפודטק המוצגות בדוחות לפי השווי המאזני הסתכם ב-120 מיליוני שקלים. השווי ההוגן של ההשקעות הללו לאותו מועד הסתכם בכ-582 מיליוני שקלים, לעומת כ-412 מיליוני שקלים נכון ליום 31 במרץ 2022.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה