מדדים ומחקרים

הסכום האדיר שיעלו נזקי השיפוצים במבצע "מגן וחץ" נחשף

על פי הערכות: נזקי השיפוצים במבצע "מגן וחץ" עומדים על למעלה מ-80 מיליון שקל. עיקרי השיפוצים הנדרשים בעקבות מבצע "מגן וחץ" נעים בין שברים וזכוכיות, תריסים ואלומיניום צבע, דלתות ומשקופים. יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב: "מספר זה עתיד לגדול עם אומדן הנזק המלא ואיסוף כל הנתונים"
מערכת ice |  4
הפגיעה בבית ברחובות (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
עם תום חמשת ימי המבצע הראשונים של מבצע "מגן וחץ" הנתונים נחשפים. על פי בדיקת התאחדות קבלני השיפוצים לאחר ביקור הקבלנים באתרים השונים והוספת נתוני מס רכוש (קרן הפיצויים), ההערכות נעות נכון לכתיבת שורות אלו על נזקי שיפוצים בדירות ומבנים של למעלה מ-80 מיליון שקל. הנתונים הנבדקים לא כוללים נזק ברכבים, תשתיות וחקלאות.
ע"פ נתוני מס רכוש, דווחו עד כה למעלה מ-123 מבנים ודירות אשר ניזוקו והערכות שמספר המבנים אשר ניזוקו יגיע עד סיום הבדיקות והמבצע ללמעלה מ-250 מבנים. באזור תל־אביב רבתי ניזוקו למעלה מ-75 מבנים ובאזור אשקלון רבתי נפגעו למעלה מ-50 מבנים מירי רקטות, רסיסים ושריפות.
קבלני השיפוצים ואנשי המס והשמאות למודי ניסיון מהמבצעים הקודמים היות שהתהליך של קבלת הפיצויים עבור הדיירים מהגופים השונים בעקבות פגיעת טיל או רסיס במבצע הוא לפעמים מסורבל וארוך.

ערן סיב. צילום: ינאי דיטש
יו"ר התאחדות קבלני השיפוצים, ערן סיב, מסביר כי: "בעל דירה שביתו נפגע צריך לפנות במיידי למוקד הטלפוני של מס רכוש על מנת לדווח על הפגיעה. קרן הפיצויים במס רכוש שולחת לאחר מכן שמאי מטעמה על מנת לבדוק את הפגיעה ולהעריך את הנזק". עוד מוסיף סיב כי לבעלי הדירות קיימות שתי אופציות מרגע הדיווח וההגעה של שמאי "האופציה הראשונה היא טיפול בנזקים על ידי קבלני שיפוצים עצמאיים שהוזמנו על ידי בעל הנכס, זאת ועוד לאחר קבלת הצעת מחיר ואישורה על ידי מס רכוש או על ידי השמאי. במידה ובעל הנכס ימהר לעשות זאת מבלי לאשר יתכן ולא יראה את מלוא סכום השיפוץ חזרה. האופציה השנייה העומדת עבור בעל הנכס הינה שמס רכוש וזאת על ידי החברות המשכנות (חברות אשר עובדות ומאושרות על ידי מס רכוש) יתקנו את הנזקים וישלימו את העבודה לשביעות רצון הלקוח".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הרבה כסף יעשו התעשיות הביטחוניות גם שדה
    משה משה 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניסויים מושלם להראות לכל העולם את איכות מוצרי התעשייה הביטחונית . מיליארדים ימכרו בעוד שנה קחו את זה כחלק מהמחיר של כמה ימי קרב
    סגור
  • 3.
    שהכספים יקוזזו מהרשות הפלסטינאית
    רמי 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שהכספים יקוזזו מהרשות הפלסטינאית
    סגור
  • 2.
    סכום עתק? עלק
    קבלן 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 2
    אפילו לא אחוז אחד ממה שהחרדים אמורים לקבל ב הסכמים ..
    סגור
  • 1.
    לשפץ לטרוריסטים יעלה יותר
    היהודי 05/2023/14
    הגב לתגובה זו
    1 1
    מי עכזיו ישפץ את עזה? אתה ואני כמובן וזה יעלה יותר.
    סגור