מדדים ומחקרים

אילון מאסק מאבד תנופה; ג'ף בזוס הוא המיליארד המופסד בעולם

בסקירה שנתית של רשימת עשירי העולם מסתבר כי אילון מאסק איבד רשמית את תואר האיש העשיר בעולם. את מקומו תפס המיליארדר ברנרד ארנו, בעוד בזוס יורד למקום השלישי וקוטף במקביל את תואר המיליארדר המופסד ביותר בשנה החולפת
מערכת ice | 
אילון מאסק (צילום freepik, יוטיוב/ TED)
מידי שבוע אנו מעדכנים מי הם האנשים העשירים ביותר בעולם, כאשר החמישייה העליונה משתנה באופן תדיר ומציגה 'מלחמה' צמודה בין אנשים כמו ג'ף בזוס, אילון מאסק, ברנרד ארנו ונוספים.
כעת, סקירה בהיקף שנתי של האנשים הללו מעידה כי אף שאילון מאסק מתברג כל כמה זמן בחזרה לתואר הרשמי של האיש העשיר בעולם - בבחינה שנתית הוא כבר ממזמן איבד את מקומו, ירד למקום השני והמכובד והוחלף בברנרד ארנו. מאסק "שווה" כרגע כ-180 מיליארד דולר - 39 מיליארד דולר פחות ממה שהיה שווה בשנה החולפת. ארנו לעומת הגדיל את נכסיו ב-50 מיליארד דולר וכעת הוא שווה כ-211 מיליארד דולר.
כמובן לא מדובר בהפתעה גדולה לאור השנה העמוסה שמאסק חווה. לפי מגזין פורבס, אובדן ההון של מאסק מגיע בעקבות הרכישה של טוויטר ב-44 מיליארד דולר באמצעות שימוש במניות טסלה. לא תרמה לכך הבריחה של המשקיעים והצניחה במניית טסלה. עם זאת, עד כה טסלה הצליחה להשלים במידה רבה את ההפסדים שלה, אך לא בצורה ששווה לנתוני העבר.
נקודת האור של מאסק במצב הזה היא חברת הלוויינים ספייסX שהגדילה את השווי שלה מ-13 מיליארד דולר ל-140 מיליארד דולר בשנה בלבד.
למרות מצבו "הרעוע", האדם שבאמת ספג הפסדים ברשימה הוא ג'ף בזוס, מייסד אמזון. בזובס הוא המיליארדר שאיבד את ההון הגדול ביותר (57 מיליארד דולר) וכך הוא ירד למקום השלישי ברשימה. לא עזרה לכך הצניחה בשווי המניה של אמזון ב-40%.
בכללי, היקף המיליארדים בעולם ירד שנה שנייה ברציפות והפעם מ-2,668 ל-2,640. בין העשירים שהחליפו קידומת כלפי מטה הוא הראפר הידוע לשמצה, קניה ווסט, ומייסד FTX סאם בנקמן פריד שאיבד 94% מהונו ביום אחד.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה