השוק

חברת הענק קורסת: נכנסת לפשיטת רגל והחביאה סכומי עתק

במשך למעלה משנה, המלווים בהליך הפש"ר מנסים לאתר 533 מיליון דולר שלטענתם Byju הסתירה מהם. חברת בת של Byju's שבעבר החזיקה בכסף החסר הועברה לשליטת המלווים והוכנסה להליכי פשיטת רגל
מערכת ice | 
כלכלה (צילום shutterstock)
חברת התוכנה הענקית Byju's, בשליטתו של היזם ההודי ביג'ו רבינדרן, נקלעה למשבר פיננסי חמור שמאיים להפיל את האימפריה החינוכית שלו. בתביעה שהוגשה ביום שלישי בבית המשפט הפדרלי בדלוור, ארה"ב, נטען כי החברה הפרה את כללי פשיטת הרגל האמריקאיים על ידי הוצאת כספים מחברות הבת שלה בארצות הברית.
קלודיה ספרינגר, הנאמנת המאושרת על ידי בית המשפט לחברות הבת, הגישה תביעה להשבת כמעט 700,000 דולר שהועברו מישויות תחת שליטתה. סכסוך זה הוא רק קצה הקרחון במאבק גדול יותר בין Byju's לבין מלווים שלהם היא חייבת יותר מ-1.2 מיליארד דולר.

במשך למעלה משנה, המלווים הללו מנסים לאתר 533 מיליון דולר שלטענתם Byju הסתירה מהם. חברת בת של Byju's שבעבר החזיקה בכסף החסר הועברה לשליטת המלווים והוכנסה להליכי פשיטת רגל לפי פרק 11, בעוד שלוש יחידות אחרות נאלצו להיכנס להליכי חדלות פירעון והועברו לשליטתה של ספרינגר.
לפי התלונה, בין ה-26 בספטמבר ל-7 באוקטובר, חשבון Stripe Inc. של החברות הבת האמריקאיות העביר כספים מהחברות שבפשיטת רגל לחשבון בנק של Wells Fargo הקשור ל-Whitehat Education Technology, חברה בשליטת Byju's. ספרינגר טוענת כי אנשים המתגוררים בהודו עם חשבונות דוא"ל הקשורים ל-Byju ניסו לגשת לחשבון החייבים האמריקאים, כפי שעולה מתמונות של היסטוריית החשבון של Stripe שצורפו לתלונה.
המקרה מדגיש את המורכבות של הליכי פשיטת רגל בינלאומיים ואת האתגרים בפיקוח על תנועות כספים חוצות גבולות. Byju's, שפעם הייתה אחת מחברות הסטארט-אפ המוערכות ביותר בהודו, מוצאת את עצמה כעת במאבק משפטי בשתי יבשות, כאשר היא מתמודדת עם הליכי פשיטת רגל בהודו במקביל לתביעות בארצות הברית.
מקרה זה מעלה שאלות חשובות לגבי הפיקוח על חברות טכנולוגיה גלובליות ועל ההגנה על משקיעים ומלווים בעידן של עסקים חוצי גבולות. בעוד ש-Byju's מתמודדת עם האשמות חמורות אלו, העיניים נשואות לבית המשפט בדלוור לראות כיצד יפסוק בסכסוך מורכב זה, שתוצאותיו עשויות להשפיע על עתידה של אחת מחברות החינוך הטכנולוגי הגדולות בעולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה