קריפטו

פשיטת הרגל של FTX מתקדמת: תחזיר מיליארדים לנפגעיה

בית המשפט אישר את תוכנית החזר החוב של בורסת הקריפטו שקרסה. במסגרת ההסדר, לקוחות הבורסה יקבלו החזר מלא כולל ריבית, רשות המיסים תקבל מקדמה של מאתיים מיליון דולר ומחזיקי המניות יזכו לפיצוי עד לתקרה של 230 מיליון דולר
שרון בירקמן | 
FTX (צילום shutterstock)
בורסת הקריפטו FTX תשיב מיליארדי דולרים ללקוחותיה לשעבר. בדיון שהתקיים אתמול (שני) בבית המשפט בווילמינגטון, דלאוור, ניתן אישור סופי לתוכנית הארגון מחדש של FTX. תנאי התוכנית הוצגו קודם לכן לנושים ואושרו ברוב מוחץ. מיעוט של הנושים מתנגד להסדר הנוכחי בשל החזר התביעות שלהם בדולרים במקום במטבעות הקריפטו שהחזיקו.
מתווה פשיטת הרגל הוצג לראשונה בחודש מאי השנה וכלל החזר מלא ללקוחות לשעבר, כולל ריבית. מדובר בהחזר של יותר ממאה סנט לדולר, רמות שנדיר לראות בפשיטות רגל. המנהלים המיוחדים הצליחו להשיב מיליארדי דולרים על ידי מכירת הנכסים של חברת הון הסיכון FTX Ventures ושל החברה האחות אלמדה (Alameda Research), לצד נכסים נוספים. 

הגופים הממשלתיים בארצות הברית הסכימו להמתין עם התביעות הכספיות שלהם על נכסי FTX, זאת עד להחזר כספי הנושים. כחלק מההסדר החדש, רשות המיסים האמריקאית תקבל תשלום מקדמי של מאתיים מיליון דולר.
בעלי המניות של FTX, שלרוב הם האחרונים לקבל החזר, צפויים לקבל חלק מההשקעה הראשונית שלהם, עד לתקרה של 230 מיליון דולר.
FTX הכריזה על פשיטת רגל בנובמבר 2022 שלא יכלה עוד לעבד משיכות מלקוחותיה. מיליארדי דולרים של כספי לקוחות, ובכלל זה הפקדות ופקדונות, נעלמו. הכסף, כך נקבע מאוחר יותר, הועבר לחברה-האחות אלמדה ושימש לסחר בסיכון גבוה, השקעות הון סיכון, החזרי חובות, הלוואות אישיות, תרומות פוליטיות, נדל"ן יוקרתי ועסקאות לא חוקיות אחרות.
שנה לאחר מכן, הורשע מייסד FTX סם בנקמן-פריד בהונאה וקנוניה ונידון ל-25 שנות מאסר. בחודש שעבר נגזרו שתי שנות מאסר על בת זוגו לשעבר ומנכ"לית אלמדה, קרוליין אליסון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה