קריפטו

הכריש: בורסת הקריפטו FTX קרסה בגלל הרשות לניירות ערך

המיליארדר מארק קיובן מאשים את האכיפה האגרסיבית והחקיקה הדלילה של הרשות האמריקאית לניירות ערך בקריסה של FTX ומציע ללמוד מהמצב הרגולטורי ביפן
שרון בירקמן | 
מארק קיובן (צילום ויקיפדיה/Gage Skidmore)
כוכב התוכנית "הכרישים", המיליארדר מארק קיובן, טוען כי קריסת פלטפורמת הקריפטו FTX היתה יכולה להימנע אם ארצות הברית היתה מאמצת את המסגרת הרגולטורית של יפן בנוגע למטבעות דיגיטליים. בראיון לפודקאסט Rug Radio, קיובן תלה את האשמה בקריסה בגישה האגרסיבית של יושב ראש הרשות לניירות ערך האמריקאית (SEC), גארי גנסלר, שמתמקדת באכיפה ללא הנחיות ברורות לעסקים בתחום הקריפטו. לדבריו, המצב הרגולטורי ביפן, המחייב חברות קריפטו לנהל נכסים דיגיטליים בצורה מבוקרת ומבוססת ערבות, היה מונע את קריסת FTX ומקרים דומים.
הרשות לשירותים פיננסיים של יפן (FSA) אוכפת את ההסדרים החלים על חברות קריפטו כחלק מחוק שירותי התשלומים וחוק המכשירים הפיננסיים והבורסה, הפועלים מאז 2017. בורסות הקריפטו מחויבות להפריד בין נכסי הלקוחות לנכסי החברה ולשמור על יתרות מספקות כדי להגן על המשקיעים במקרה של פשיטת רגל או כשל תפעולי.

קיובן טען כי מסגרת דומה בארצות הברית היתה מאלצת חברות כמו FTX להבטיח את כספי המשתמשים, מה שיכול היה למנוע את הקטסטרופה כלכלית. "אם גארי גנסלר היה עושה את מה שהם עשו ביפן, FTX ו-Three Arrows Capital לא היו קורסות", אמר קיובן. הרשות לניירות ערך טרם הגיבה לדברים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה