קריפטו

"הוא היה הקריפטונייט שלה": שנתיים מאסר לאקסית של סם בנקמן-פריד

24 חודשי מאסר וקנס של 11 מיליארד דולר נגזרו אתמול על קרוליין אליסון, בת זוגו לשעבר של סם בנקמן-פריד ומנכ"לית קרן הגידור, שהביאה יחד עם בנקמן-פריד לקריסתה פלטפורמת הקריפטו ב-2022. אליסון לקחה חלק מרכזי בהרשעת בנקמן-פריד בנובמבר שעבר
שרון בירקמן | 
קרוליין אליסון, סאם בנקמן פריד (צילום יוטיוב/ NasDaily ,NBC News)
קרוליין אליסון, בת זוגו לשעבר של סם בנקמן-פריד מייסד ומנכ"ל בורסת הקריפטו שקרסה  FTX, נידונה אתמול ל-24 חודשי מאסר על חלקה בהונאת המשקיעים והלקוחות של פלטפורמת הקריפטו.
במועד הקריסה אליסון שימשה בתפקיד מנכ"לית קרן הגידור אלמדה (Alameda Research), החברה-האחות של FTX. אלמדה היתה ספקית הנזילות של FTX. על פי הודאתה של אליסון, אלמדה השתמשה במיליארדי דולרים מכספי הלקוחות של הפלטפורמה להשקעות בסיכון גבוה. זאת, בניגוד לאינטרסים של לקוחות FTX וללא ידיעתם. אליסון ומנהלים אחרים באלמדה זייפו דוחות כספיים כדי להסתיר את הסיכון האמיתי של הקרן על פי הוראותיו של בנקמן-פריד. 

העונש המקסימלי שאליסון עמדה בפניו היה 110 שנות מאסר; התובעים ביקשו מהשופט להקל בעונשה לאור שיתוף הפעולה שלה עם התביעה, שהוגדר על ידיהם כיוצא מן הכלל, והחלק המשמעותי שלקחה בהרשעתו של בנקמן-פריד. עורכי דינה ביקשו להימנע ממאסר כלל. בית המשפט גזר על אליסון עונש מאסר  של 24 חודשים וקנס בגובה 11 מיליארד דולר, אם כי כספי הפיצויים הנפגעים יגיעו בעיקר מהליך פשיטת הרגל של FTX. במהלך הדיון השופט הגדיר את סם בנקמן-פריד כ"קריפטונייט" של אליסון.
FTX פשטה רגל בנובמבר 2022. ריאן סאלמה, בכיר נוסף לשעבר ב-FTX ואלמדה שיתף פעולה עם הרשויות ונידון מוקדם יותר השנה לשבע וחצי שנות מאסר. אליסון שימשה עדת מפתח מטעם התביעה במשפטו של בנקמן-פריד, שהורשע בנובמבר שעבר ונידון ל-25 שנות מאסר. בנקמן-פריד ערער על ההרשעה והעונש.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה