השוק

החששות התממשו: אמזון תשבית את העסק הזה בישראל

בצעד מפתיע ובעיקר מאכזב, בוק דיפוזיטורי (חנות הספרים המקוונת והפופולרית) הודיעה אמש שתפסיק את פעילותה לאלתר בסוף חודש אפריל. על פי ההערכות "האשמה" היא אמזון שרכשה את האתר לפני יותר מעשור כי החנות הייתה המתחרה שלה
מערכת ice |  3
ג'ף בזוס (צילום יוטיוב/ Tech Vision)
לפני יותר מעשור אמזון רכשה את אחת המתחרות שלה דאז, בוק דיפוזיטורי (חנות ספרים מקוונת שמתהדרת בשילוח חינמי - כולל למדינת ישראל). בזמנו הרכישה לא התקבלה בעין יפה בעיני הציבור הבריטי שלא התלהב מההשתלטות האמריקנית על שוק הספרים האהוב במדינתו.
אמש קהל הלקוחות של חנות הספרים נדהם לקרוא הודעה שפורסמה באתר שהודיעה כי בקרוב החנות תפסיק את פעילותה. לצד זה, עד ה-26 באפריל ניתן יהיה להמשיך ולהזמין כרגיל וכי תמיכה בנוגע לאותן הזמנות תינתן עד ה-23 ביוני.
מעבר לידיעה הזו, ובמקביל המהלכים שהנהלת החנות מבצעת כעת כדי לסגור את שאר ההתחייבויות שלה לספקים והשותפים, אין הרבה מה לומר היות שאין שום תכנון להחליף את השירות הייחודי שהחנות מעניקה באתר או שירות חלופי כלשהו. 
ההודעה המצערת הזו מגיעה כמובן זמן לא רב אחרי שאמזון הודיעה על פיטורים של עשרות אלפי עובדים ברחבי העולם, חלקם גם מבוק דיפוזיטורי. כאמור, כרגע בשוק לא קיימות חלופות מוכרות ואמינות לרכישת ספרים במחירים הוגנים - ביחס למחירים בשוק הספרים הישראלי, אך לא רק.
התגובות ברשת מיהרו להגיע ורבים בעולם וברשתות ממהרים להבהיר עד כמה מדובר במצב חסר תקדים וגרוע במיוחד, היות שרבים בעולם מסתמכים על הרשת בה יש זמינות מלאה לאין-ספור ספרים, ספרי לימוד, מדריכים ועוד שאחרת לא היה ניתן להשיג בקלות בחנות הספרים המקומית והמצומצמת.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    קנטטה
    אבי 04/2023/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חרטה בקנטטה מה זה האתר ההזוי הזה שאין לו תפוצה תלוש מהמציאות אמזון ביחד עם האתר הזה לאשפה וחסל
    סגור
  • 2.
    מאכזב
    דיז 04/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    המחירים היו טובים ומשלוח מעולה הזמנתי מהם הרבה במשך שנים ומעולם לא התאכזבתי
    סגור
  • 1.
    מבחינתי זה ממש לא טוב
    מיקי 04/2023/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    את הספר האחרון מהם הזמנתי לפני יומיים, לפני כן 2 ספרים לפני חודש. עשרים ספרים לשנה בממוצע
    סגור