מדדים ומחקרים

אחת ולתמיד: בירה טובה יותר בפחיות או בקבוקים?

מחקר חדש מגלה כי הבירה נשמרת טוב יותר בבקבוק מאשר בפחית, וכך גם הטעם שלה טוב יותר. למרות זאת, בבירות IPA הטעם אינו משתנה כאשר הוא נצרך מתוך פחית
מערכת ice | 
הבירה והאלכוהול מזנקים במחירים (צילום shutterstock)
אחת השאלות שתמיד עולות בקרב חובבי בירות היא - האם בירה טובה יותר בבקבוק, או שמא בפחית? מחקר חדש מגלה כי הבירה נשמרת טוב יותר בבקבוק מאשר בפחית, וכך גם הטעם שלה טוב יותר. למרות זאת, בבירות IPA הטעם אינו משתנה כאשר הוא נצרך מתוך פחית.
מעבר למים ולאתנול, לבירה יש אלפי תרכובות טעם שנוצרו ממטבוליטים המיוצרים על ידי שמרים, כשות ומרכיבים אחרים. הטעם של הבירה מתחיל להשתנות ברגע שהיא נארזת ומאוחסנת. תגובות כימיות מפרקות תרכובות טעם ויוצרות אחרות, מה שתורם להתיישנות או לטעם הבירה המעופש שאנשים מקבלים כשהם פותחים משקה.

במבשלות הבירות השונות עובדים במשך שנים ארוכות על דרכים להגדיל את חיי המדף ולהימנע מבירה מעופשת. עם זאת, רוב המחקרים על יישון בירה התמקדו בעיקר בלאגרים בהירים ובקבוצה מוגבלת של כימיקלים. במחקר הנוכחי הזה, חוקרים מאוניברסיטת קולורדו סטייט בחנו סוגים אחרים של בירה כמו אייל ענבר ו-IPA. הם גם בדקו את היציבות הכימית של בירה ארוזה בבקבוקי זכוכית לעומת פחיות אלומיניום.

פחית ובקבוקים של אייל ענבר ו-IPA צוננו למשך חודש והושארו בטמפרטורת החדר למשך חמישה חודשים נוספים כדי לחקות תנאי אחסון אופייניים. מדי שבועיים, החוקרים בחנו מטבוליטים במיכלים שנפתחו לאחרונה. ככל שחלף הזמן, ריכוז המטבוליטים - כולל חומצות אמינו ואסטרים - באייל ענבר השתנה מאוד והראה הבדלים בין בקבוק לפחית. 
היציבות הכימית של IPA בקושי השתנתה כשהיא אוחסנה בפחית או בקבוק, זאת לעומת בירות הלאגר שהשתנו משמעותית.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה