מדדים ומחקרים

סובלים מחרדה? המחקר הזה מצא פתרון

תחושת חרדה אינה נעימה בין אם מדובר בחרדה רגעי ובין אם מדובר על חרדה קבועה. מחקר חדש מצא דרך להתמודד עם החרדות - האזנה למוזיקה
מערכת ice | 
שימוש באוזניות (צילום Istock)
מחקר חדש מצא שהאזנה למוזיקה הפחיתה את הלחץ במהלך מגפת הקורונה. מחקר של 711 אנשים מצב שמוזיקה שיפרה את מצב רוחם והוסיפה כי השירים האהובים עלינו הם תרופה מצוינת לחרדה.
"האזנה למוזיקה בחיי היומיום הייתה קשורה באופן משמעותי יותר של מת במהלך תקופת הסגרים של הקורונה", אמרו מחברי המחקר מאוניברסיטת וינה בהודעתם לתקשורת.
"האזנה למוזיקה הייתה קשורה באופן מובהק לשיפור מצב הרוח, במיוחד עבור אלו עם מתח כרוני מוגבר במהלך המגפה". הממצאים מבוססים על ניתוח של מבוגרים בגילאי 24 עד 36 באוסטריה ובאיטליה.

אפליקציה בסמארטפון שלהם הניעה אותם לדווח על פעילות חמש פעמים ביום במשך שבוע בין ה-1 באפריל ל-8 במאי. המשתתפים סיפקו נתונים על חוויות בזמן אמת בסביבתם הטבעית תוך כדי אמצעי נעילה קפדניים. תפיסות של לחץ ומצב רוח רגעיים נמדדו באמצעות שאלונים מבוססי אפליקציה עם ציוני שנעו בין 0 ל-100.
הניתוח קישר את האחרון להורדת מתח בממוצע של שמונה אחוזים, והגברת מצב הרוח ב-90 אחוז. "הממצאים הנוכחיים מראים שהאזנה למוזיקה עשויה להיות אמצעי לווסת מתח ומצב רוח בתקופות תובעניות פסיכולוגית", אמרו החוקרים.
"אנשים החווים מתח רגעי ו/או כרוני מוגבר בגלל האתגרים שהביאו להגבלות הקשורות למגפת הקורונה עשויים לשקול מוזיקה ככלי נגיש בקלות לניהול מתח ומצב רוח בחיי היומיום".
מחקרים קודמים הראו למוזיקה יכולה להיות השפעה עמוקה הן על הרגשות שלנו והן על הגוף. שירים מהירים יותר יכולים לגרום לאנשים להרגיש ערניים יותר ולהתרכז טוב יותר. אלה אופטימיים יכולים לגרום לך להרגיש יותר אופטימי וחיובי לגבי החיים. בינתיים, חוקרים אומרים שקצב איטי יותר יכול להשקיט את דעתך ולהרפות את השרירים, לגרום לך להרגיש רגוע תוך שחרור הלחץ של היום. האזנה למוזיקה נמצאה יעילה להרפיה ולניהול מתחים.
"למוזיקה יש את היכולת לווסת תהליכים קוגניטיביים רגשיים ונוירוביולוגיים", מסר הצוות. "יתרה מכך, עדויות היסטוריות מצביעות על כך שבמיוחד בתקופות של משבר ואסונות, אנשים בכל התרבויות פונים למוזיקה כדי להעלות את מצב רוחם ולהגביר את תחושות החיבור החברתי".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה