מדדים ומחקרים

סובלים מבעיות שינה? המזרן המהפכני שיעזור לכם להירדם בקלות

סובלים מנדודי שינה ולא מצליחים להירדם? מהנדסים מאוניברסיטת טקסס בדרך למצוא פתרון יצירתי במיוחד כאשר הנדסו סוג חדש של מזרן שעוזר לגוף להירדם מהר יותר. אז איך זה עובד?
מערכת ice |  1
חדר שינה (צילום PIXABAY)
שינה היא מצרך חשוב מאוד לבני אדם, אך רבים מהאנשים בעולם סובלים מנדודי שינה ובעיות שינה קשות. אבל האם המזרן הנכון הוא הפתרון עבור אותם אנשים? מהנדסים מאוניברסיטת טקסס הנדסו סוג חדש של מזרן שעוזר לגוף להירדם מהר יותר.
טמפרטורת הגוף שלנו משפיעה על תחושת ערות או ישנוניות בכל רגע נתון. לדוגמא, בריא יותר לישון בערב כאשר טמפרטורת הגוף יורדת. לכן, צוות המחקר פיתח מערכת מזרן וכריות חדשנית המשתמשת בחימום ובקירור כדי לשלוח מסר לגוף: זה הזמן לישון.
מחברי המחקר טוענים שהמזרון החדש שלהם אכן עוזר לאנשים להירדם, מקצר את זמן התחלת השינה ומשפר את איכות השינה הכללית. "אנו מקלים על המוכנות להירדם על ידי מניפולציה של חיישנים פנימיים הרגישים לטמפרטורת הגוף כדי להתאים לזמן קצר את התרמוסטט של הגוף כך שהוא חושב שהטמפרטורה גבוהה ממה שהיא באמת", אומר שהאב האהייג, עמית במחקר בחטיבת בית הספר לרפואה של הרווארד.
העור על הצוואר שלנו הוא תרמוסטט גוף חשוב במיוחד, אז זה בדיוק המקום אליו מכוון החיישן הראשי של המזרון - באמצעות כרית מחממת. המזרן מסוגל לקרר בו זמנית את האזורים המרכזיים בגוף ובו זמנית לחמם את הצוואר, הידיים והרגליים של האדם. זה מוביל לעלייה בזרימת הדם אשר מפזרת את חום הגוף.
 
המצאה זו היא למעשה חלק מפרויקט גדול עוד יותר במעבדתו של קנת דילר, פרופסור בבית הספר להנדסה קוקרל ומומחה לוויסות חום וטמפרטורה עבור מכשירים טיפוליים. פרופ' דילר ניסה למצוא דרכים חדשות להשתמש בגירוי תרמי כדי לעזור לשפר את השינה של אנשים. 
מחקר אחד בשנת 2019 מצא שאמבטיה חמה שעה או שעתיים לפני השינה עוזרת לאנשים להירדם מהר יותר ומובילה לשינה איכותית יותר. פרויקט מזרון זה עוקב אחר אותם עקרונות, אך מקפיד על גישה ממוקדת יותר.
 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הזוי משהו
    משה 07/2022/22
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניתן פשוט לרכוש מזרן עם צד אחד לטקס וצד שני ויסקו בחורף תישן על הויסקו שיחמם אותך ובקיץ, הפוך.
    סגור