מדדים ומחקרים

דירוג עשירי העולם: ברנאר ארנו ובאפט פותחים פער

זוכרים שג'ף בזוס היה האיש העשיר בעולם? בעקבות המשברים בחברה שלו וההתחזקות של ברנאר ארנו, מייסד אמזון מתרחק מהתואר הנחשק | דירוג עשירי העולם
מערכת ice | 
אילון מאסק ברנאר ארנו גף בזוס (צילום פייסבוק, אילוסטרציה)
דירוג עשירי העולם על פי נתוני המגזין הכלכלי הבינלאומי "פורבס": האיש העשיר בעולם אילון מאסק ממשיך לככב בכותרות בעקבות הרכישה של טוויטר, שכרגע נמצאת בהשהייה. לאחרונה דווח כי מאסק ויתר על ההלוואות שהוצעו לו לצורך מימון רכישת הרשת החברתית. כעת הוא צריך לשלם את רוב מחיר הרכישה מכספו. מאסק לא רשם שינוי משמעותי בהונו השבוע, שכמעט לא השתנה, ועומד כעת על 217.8 מיליארד דולר.
לפי המסמכים שהגיש השבוע מאסק לרשות האמריקאית לניירות ערך (SEC), החליט לוותר על הלוואת העתק בגובה 12.5 מיליארד דולר שהוצעה לו על ידי מורגן סטנלי ואחרים לסיוע ברכישת הרשת החברתית. לפי ההסכם, אי סגירת העסקה עד תחילת החודש הנוכחי הורידה את הגובה הפוטנציאלי שלה בחצי, לשישה ורבע מיליארד דולר, והשבוע פקע גם החצי השני והגדיל את חלקו של מאסק עצמו בהון שיידרש לרכישת טוויטר מתכנון מקורי של 21 מיליארד דולר לפי המסמכים שהוגשו זמן קצר לאחר הצעת הרכישה ל-33.5 מיליארד דולר.
במקום השני, בעלי קבוצת LVMH ברנאר ארנו מבצר את מעמדו בסגנות האיש העשיר בעולם, עם עלייה של כמעט 10 מיליארד דולר בשבוע. כעת הונו מוערך ב-151.7 מיליארד דולר, והוא ממשיך להתרחק מג'ף בזוס, אותו הדיח לפני מספר שבועות מהמקום השני.
מייסד אמזון כאמור נמצא במקום השלישי, ולאחר הירידה המאסיבית בשווי בשבועות האחרונים, בזוס ממשיך את ההתאוששות האיטית ורושם השבוע שווי של 136.8 מיליארד דולר. השבוע דווח כי ענקית המסחר אמזון שוקלת בימים אלה שורת צעדים שמהווה סימן ברור למשבר: מקורות המקורבים לחברה אמרו לסוכנות הידיעות הכלכלית בלומברג כי אמזון שוקלת ויתור על מחסנים בהיקף עצום, בשל הירידה החדה בהזמנות עם החזרה לשגרה והמשבר הכלכלי המתהווה.
המקורות ציינו כי טרם הוחלט על כמה מחסנים לוותר ובאיזה אופן – כך, למשל, הם אמרו כי נשקלת האפשרות להוציא מחסנים בשטח כולל של כ-3 מיליון מ"ר לשכירות-משנה (סאבלט), ואף לבטל את חוזי השכירות על מחסנים בשטח של פי שלושה מכך, כלומר עוד כ-10 מיליון מ"ר.
 
במקום הרביעי עדיין נמצא מייסד מיקרוסופט ביל גייטס עם הון של 126.8 מיליארד דולר, עלייה קלה של 2 מיליארד משבוע שעבר. במקום החמישי המהפך המתחלף – לאחר שבשבוע שעבר הדיח הטייקון ההודי גאוטם אדאני את וורן באפט, ה-"אורקל מאומהה" הוסיף להונו 3 מיליארד והציב את עצמו במקום החמישי בעולם עם הון של 112.9 מיליארד דולר.
האישה העשירה בעולם פרנסואה בטנקור עלתה שני מקומות למקום ה-14 עם הון של 69 מיליארד דולר. הישראלי ה'צבר' העשיר בעולם הוא עדיין אייל עופר, לו הון של 14.4 מיליארד דולר במקום ה-129 בעשירי העולם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה