מדדים ומחקרים

דירוג המיליארדרים: אילון מאסק עוקף את ביל גייטס ומטפס למקום השני

השנה החלומית של מנכ"ל טסלה, בה צמח הונו האישי ב-100 מיליארד דולר, מתורגמת באינדקס בלומברג לניצחון מתוק על מנכ"ל מיקרוסופט, המנהל מולו קרב עקיצות. מאסק שווה היום 127.9 מיליארד דולר, אנד קאונטינג
רועי בהריר-פרל |  2
גייטס מאסק בזוס (צילום יוטיוב:Roadsnow, מערכת ice)
ימים ספורים לאחר שענקית הרכבים החשמליים שלו, טסלה, נכנסה למדד S&P 500 ולקראת סיומה של שנה חלומית מבחינתו, מעפיל אילון מאסק למקום השני באינדקס המיליארדרים של בלומברג, תוך שהוא עוקף בסיבוב את מייסד מיקרוסופט ביל גייטס.
המנכ"ל המצליח והשנוי במחלוקת, בן ה-49, אוחז כיום בהון אישי בגובה 127.9 מיליארד דולר, לאחר שנוספו לו השבוע 7.2 מיליארד דולר בעקבות זינוק נוסף בערך המנייה של טסלה לקראת הצטרפות למדד הנחשק. בסך הכל, מאסק הוסיף להונו 100.3 מיליארד דולר מתחילת השנה - יותר מכל שאר 499 המיליארדרים המדורגים באינדקס. בינואר השנה, לשם המחשה, מאסק דורג במקום ה-35 בלבד.
למעשה, זו הפעם השנייה בלבד בשמונה שנות קיומו של אינדקס בלומברג שבה ביל גייטס יורד אל מתחת למקום השני. במשך שנים ארוכות התייצב גייטס על המקום הראשון ברשימה עד שהודח ממנו על ידי מייסד אמזון ג'ף בזוס, בשנת 2017. הונו של גייטס עומד כיום על 127.7 מיליארד דולר, אבל הוא היה יכול להיות גבוה הרבה יותר אילולא התרומות הרבות שגייטס, נדבן ידוע, מעביר לגופים שונים כמעט מידי יום, לרבות תרומתו האחרונה להפצת חיסוני קרורונה במדינות העולם השלישי. משנת 2006 ועד היום, גייטס העביר יותר מ-27.1 מיליארד דולר לקרן התרומות שלו ושל אשתו מלינדה.
מאסק, בכל אופן, רושם בהתייצבותו במקום השני בדירוג המיליארדרים ניצחון קטן על גייטס, עמו הוא נמצא בעיצומה של התנצחות הדדית. לאחרונה, למשל, הוא הכריז בטוויטר שלגייטס "אין מושג ברכבים חשמליים", לאחר שמייסד מיקרוסופט הודיע על העדפתו למכונית חשמלית מתחרה. השניים גם החליפו ביניהם הקנטות על רקע מה שגייטס הגדיר כזלזול של מאסק במגפת הקורונה והפצת תיאוריות קונספירציה. 
שווי השוק של טסלה נאמד היום בכ-500 מיליארד דולר. כשלושת רבעי משוויו של מאסק מגיע ממניות של טסלה, שערכן גבוה בערך פי 4 משווי המניות שהוא מחזיק בחברה הנוספת שלו, Spacex. בכלל, 2020 - שנת המגפה - הייתה טובה מאוד למיליארדרים באינדקס בלומברג: הונם המשותף 500 המדורגים גדל ב-23% מתחילת השנה, עד ל-1.3 טריליון דולר.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מבין השלושה מי באמת מרשים
    עני וטוב לא 12/2020/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לדעתי אילון מאסק. סיפור החיים שלו לא פחות מלא ייאמן https://geniuses.club/genius/elon-musk
    סגור
  • 1.
    כל זה הכנה לגול
    הצחקתם 11/2020/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עוד מס' חודשים עם כל הקומבינות של החיסונים ניראה מי יהיה במקום הראשון הלא מעורער הכול מכור זהירות מהחיסונים
    סגור