מדדים ומחקרים

המצב במדינה פגע בתפקוד בעבודה של מעל מחצית מהישראלים | סקר חדש

סקר חדש שנערך על ידי חברת מרס ריגלי בישראל חושף כי 53% מהישראלים מדווחים כי המציאות של השנה החולפת משפיעה לרעה על תפקודם בעבודה. הנפגעים העיקריים: נשים (58%) ותושבי פריפריה (59%). מנהלת משאבי אנוש במרס ישראל: "יצירת תחושת שייכות, פתיחות, גיוון והכללה היא הבסיס לעובדים מאושרים"
מערכת ice | 
מארס, סניקרס, באונטי (צילום shutterstock)
סקר שנערך עבור ענקית הממתקים מרס ריגלי בישראל על ידי מכון המחקר רושינק בקרב מדגם מייצג של 502 גברים ונשים בגיל 18 ומעלה, נועד לזהות את תחושות השכירים על רקע המציאות המורכבת. בין השאלות שנשאלו העובדים: באיזו מידה מציאות השנה החולפת פוגעת בתפקוד בעבודה? באיזו מידה מקום העבודה מתחשב במצבך? אילו פתרונות מציע מקום העבודה? הממצאים מצביעים על מגמה עולמית שמדגישה את ההשפעה של נושאים נפשיים על יכולת ותפוקת העבודה. 
מעל מחצית מהישראלים (53%) דיווחו על פגיעה בתפקוד בעבודה; שיעורים גבוהים יותר נמצאו בקרב נשים (58%) ובעלי הכנסה נמוכה (59%).

56% מהשכירים ציינו כי הם מצפים ליותר גמישות בשעות ובימי העבודה. 41% זקוקים לפעילויות רווחה לשיפור המורל. 27% בלבד הצביעו על רצון לתמיכה נפשית ממקום העבודה.
67% מהשכירים דיווחו כי מקום העבודה מתחשב במצבם ומציע פתרונות להתמודד עם האתגרים הנוכחיים. 74% מבעלי ההכנסה הגבוהה חשים שהמעסיקים מתחשבים בהם. רוב השכירים שהתפקוד שלהם נפגע מאד (כ-65%) סברו שמקום העבודה מתחשב ומציע פתרונות להתמודד עם המצב.
תמי יצחקי, מנהלת משאבי אנוש במרס ישראל: "למרות שההיגיון הכלכלי אומר, שכל מטרתנו היא לחזור ולשדר יציבות לשווקים, ולשם גם חותרים רבים מהמעסיקים, ברמת האדם הפרטי, ומשפחתו, הניתוק הזה הוא כמעט בלתי אפשרי. השנים האחרונות לא היו שגרתיות, עברנו ממשבר למשבר, ואנו נדרשים לצלוח יום עבודה לצד האתגרים האישיים והרגשיים שאנחנו חווים ושחוסר היציבות מעוררים בנו. ברגע שמקום העבודה, מצליח להפנים כי כולנו מחפשים 'מבוגר אחראי' ומשכיל לבנות לנו תוכנית עבודה בהסתכלות קדימה (למשל ביעדים מותאמים למצב, ובתוכניות פיתוח או סיוע אישי), שתיתן לנו תחושה של תנועה חיובית, והכלה של צרכינו האישיים והמשפחתיים - אי הוודאות הזו קטנה, ומתחלפת בהוקרת תודה על הליווי והקהילה אותה מקום העבודה מייצר עבורנו.
"גם אם העובד ממשיך להופיע לעבודה כסדרו, ומדווח כי הכול בחייו בסדר, חשוב להיות ער לשינויים בהתנהגותו של העובד – הוא חיוני פחות, יצירתי פחות, משתף פחות, אנרגטי פחות, מעיר הערות שליליות (שלא כאופיו), מאחר, נמנע מפגישות, מבקש להעביר כמה שיותר מהפעילות לעבודה מהבית... כל אלה, ועוד, עשויים לסמן למעסיק שהעובד מתמודד עם  קושי נפשי, עם או ללא מודעות לכך שזה מצבו. על מקום עבודה כזה, הן לאפשר סדנאות 'אוורור', כדי לתת אפשרות לפורקן ושיתוף, אך גם להציע אפשרות לפנייה דיסקרטית לטיפול לבחירתו של העובד, שלא בידיעת מקום העבודה, ולאפשר לכך את המרחב, הזמן והתקציב. 
"בעולם שאנו רוצים מחר, אנשים חיים בבריאות ואושר. בחברת מרס אנו מבינים שהשניים כרוכים זה בזה. יצירת תחושת שייכות, פתיחות, גיוון והכללה היא הבסיס לעובדים מאושרים, שמגיעים למקום העבודה עם מוטיבציה ורצון להצליח ולהתקדם, ואנו מאמינים שעל כל ארגון לקדם זאת בזירתו. זו הסיבה שמרס מייצרת פלטפורמות שונות לתמיכה באנשים מכל תרבות, רקע וסגנון חיים - בין היתר, על מנת למצות את מלוא הפוטנציאל שלהם, כמו גם להישמע ולהרגיש מוערכים. אנו מאמינים שצוות מגוון עם אנשים בעלי נקודות מבט שונות מגיע לביצועים עסקיים טובים יותר, תוך יצירת סביבת עבודה מכילה ונעימה יותר המבוססת על ערכים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה