מדדים ומחקרים

למרות המלחמה בעזה: ישראל עדיין אטרקטיבית למשקיעי הנדל"ן | מחקר

משקיעי הנדל"ן נשארים אופטימיים, אבל לא ימהרו לעבור להתגורר באיזורי קו העימות, כך עולה ממחקר חדש של בנק מזרחי טפחות
מערכת ice | 
בנק מזרחי טפחות (צילום shutterstock)
מחקר חדש של בנק מזרחי טפחות ומכון המחקר גיאוקרטוגרפיה חושף שלמרות המלחמה, ישראל עדיין אטרקטיבית למשקיעי הנדל"ן.67% מהמשקיעים מאמינים שגם בתנאים הנוכחיים ניתן למצוא הזדמנויות להשקעה בנדל"ן בישראל; 46% מהמשקיעים טוענים שהמלחמה פגעה באפשרויות ההשקעה בישראל; 28% רואים במצב הנוכחי הזדמנות ליצירת אופציות השקעה חדשות; 27% מהמשקיעים סבורים ששום דבר לא השתנה בתחום ההשקעות בעקבות המלחמה.
נתון מפתיע שעלה מהמחקר הוא שמשקיעי הנדל"ן נשארים אופטימיים. 89% מאמינים שמחירי הנכסים יעלו בעתיד; 63% סבורים שיש הזדמנויות טובות ורק 37% טוענים שמי שלא השקיע עד כה פספס את הרכבת.

עוד עולה מהמחקר כי 82% מהישראלים בעלי נכסים להשקעה מחזיקים בהם רק בישראל; 11% משקיעים בנכסים בחו"ל בלבד; 7% בלבד משקיעים גם בארץ וגם בחו"ל. 41% מהמשקיעים בנדל"ן בישראל בחרו להשקיע בו מפני שהוא מקנה להם שליטה רבה יותר בניהול הנכס; 17% טענו שהם מכירים טוב יותר את השוק המקומי; 20% מרגישים ביטחון בהשקעה בארץ; 18% משקיעים כפעולה ציונית.
37% מהמשקיעים שוקלים לרכוש נכס מחוץ לישראל, לעומת 41% שכלל לא שקלו מהלך כזה; 22% שקלו להשקיע במדינות זרות אך החליטו להותיר את כספם בארץ.
מהמחקר עולה שישראל מצטמצמת, לפחות עבור משקיעי הנדל"ן: 48% מהמשקיעים רואים את אזור המרכז כאזור הבטוח ביותר. 67% לא היו עוברים לאזורי קו העימות בצפון ובדרום גם אם היו מקבלים מענקים והטבות; 69% לא היו עוברים לאזורי עימות גם אם התעסוקה היתה אטרקטיבית; 70% לא היו עוברים גם לאחר שיפור בתחבורה הציבורית. 82% לא ירכשו דירה ללא ממ"ד.
2024 היא שנת התאוששות בשוק הדיור הישראלי. רכישת הדירות בישראל זינקה ב־38% בהשוואה לרבעון המקביל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה