מדדים ומחקרים

שותים יותר מדי קפה? אתם עלולים לסבול מהדבר הזה

מחקר חדש קובע כי הפרזה בשתיית קפאין עלול להוביל לבעיות לב מסוכנות: זה מה שאתם צריכים לעשות כדי למנוע את זה
מערכת ice |  1
קפה (צילום vecteezy)
כמעט כולנו אוהבים לפתוח את הבוקר עם קפה, ורובנו צריכים "לתחזק" את המשך היום עם עוד כוס או שתיים. אחרים מחליפים את הקפה בשתיית משקאות אנרגיה המכילים קפאין. אם אתם מזדהים עם זה, כדאי שתדעו שמחקר חדש מצביע על כך שצריכת קפאין מופרזת עלולה להעמיד את הלב שלכם בסיכון, גם אם אתם בריאים בדרך כלל.
אתר studyfinds פרסם כי חוקרים מהמכללה הרפואית זידוס ובית החולים בהודו גילו ששתייה של למעלה מ-400 מ"ג קפאין ביום — שווה ערך לכארבע כוסות קפה או לשני משקאות אנרגיה — עלולה להגדיל את הסיכון לפתח בעיות לב וכלי דם. המחקר, שהוצג בכנס ACC Asia 2024, מעיד על כך ששתייה של משקאות קפאין פופולריים עלולה לשבש את בריאות הלב שלנו באופן סמוי.
“צריכת קפאין רגילה עלולה להפריע למערכת הפאראסימפתטית, מה שיכול להוביל לעלייה בלחץ דם ובקצב הלב,” מסביר ד"ר ננסי קגת'רה, החוקרת הראשית של המחקר, בהודעה לעיתונות.
המחקר בדק 92 אנשים בריאים בגילאי 18 עד 45. החוקרים מדדו את לחץ הדם וקצב הלב שלהם לפני ואחרי מבחן התעמלות פשוט. 
כמעט 1 מתוך 5 משתתפים (19.6%) שתה יותר מ-400 מ"ג קפאין ביום, שווה ערך לארבע כוסות קפה, שני משקאות אנרגיה או 10 קופסאות סודה. יתרה מכך, אלה שצרכו קפאין בכמות זו באופן קבוע הציגו שינויים משמעותיים במערכת העצבים האוטונומית שלהם. מערכת זו שולטת בפונקציות גופניות לא רצוניות כמו קצב הלב ולחץ הדם. עם הזמן, שינויים אלו עלולים להוביל לעלייה בסיכון ליתר לחץ דם ובעיות לב נוספות.

חשוב לציין שקפאין איננו הגורם היחיד שיכול לתרום ליתר לחץ דם. גורמי סיכון נוספים כוללים צריכת אלכוהול, עישון, גיל, היסטוריה רפואית משפחתית וצריכת מלח גבוהה. למרות זאת, המחקר לא אומר שעליכם להפסיק את צריכת הקפאין בבת אחת, אלא להיות מודעים לכמות.
החדשות הטובות הן שיש דרכים לשפר את בריאות הלב באופן טבעי: פעילות גופנית סדירה, תזונה מאוזנת ועשירה בפירות וירקות, טכניקות לניהול סטרס כמו מדיטציה, ושינה מספקת יכולים כולם לתרום למערכת לב וכלי דם בריאה יותר.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מה חדש
    המגיב 08/2024/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אולי תספרו לקוראים מה חידשתם בעצם ? כל ילד במעון יודע שפרמטרים אלו ישמרו על בריאותו .
    סגור