מדדים ומחקרים

בדרך לעליה נוספת ביוקר המחייה בישראל? הנתונים נחשפים

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה את נתוני סקר שערכה בקרב בעלי ומנהלי עסקים שונים. המדדים מציירים תמונה מדאיגה: 47% השיבו כי הם מאמינים כי צפויה עליה במחירים, הנתון מפחיד עוד יותר בתחום המסעדות והמזון. וגם: האם באמת יותר אנשים עוברים לעבודה מלאה מהבית? 
מערכת ice |  1
יוקר המחיה בישראל-אילוסטרציה (צילום shutterstock)
במהלך חודש יוני השנה נשאלו מנהלים בענפי התעשייה השונים על תצפיתם לגבי עליית המחירים במוצרים ובשירותים שהם מציעים ומשווקים. אתמול (רביעי) חשפה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה את הנתונים המסקרנים שעלו מתוך הסקר. על-פי הודעה שפורסמה לתקשורת, 47% מהעסקים שנבדקו דיווחו כי הם צופים העלאת מחירים, כאשר 7% מתוך אותם עסקים צפו עלייה גדולה מאוד. 
רק 5% עסקים דיווחו כי הם מצפים שהמחירים ירדו, 48% אמרו כי הם לא מצפים שהמחירים ישתנו. 74% מהעסקים בענף שירותי המזון והמשקאות אמרו כי הם צופים עליית מחירים, זהו הנתון הגבוה ביותר ביחס לעסקים אחרים שנמדדו. למרות זאת, בענף זה נרשמה אופטימיות מסוימת כאשר 12% מהעסקים בתחום השיבו כי צופים ירידת מחירים. 
אותו סקר בחן גם את הנתונים הקשורים לעבודה מהבית בענפים השונים. 33% מהעסקים מאפשרים עבודה מהבית בהיקף כלשהו. באופן לא מפתיע אולי, הנתון הגבוה ביותר נרשם בענף ההייטק, כאשר ב-81% מהעסקים בענפי שירותי ההייטק קיימת אפשרות לעבוד מהבית, 59% מהעסקים בתחום מאפשרים יותר משני ימי עבודה מהבית. בעסקים הגדולים יותר היקף האפשרות לעבוד מהבית עולה. כך למשל בענף המסחר 12% מהעסקים מאפשרים עבודה מהבית, אך בעסקים בהם מועסקים יותר מ-100 עובדים האפשרות נפוצה יותר (20%).
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    תקעו לי ימי הולדת בחדשים יולי-אוגוסט
    עמית 07/2024/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אחר כך באים חגים שזו עוד סיבה להוצאות.
    סגור