מדדים ומחקרים

עבודה מהבית פוגעת בכם? זו הסיבה שמומלץ לכם לנסוע

מחקר חדש קבע: עבודה מהבית עשויה להיות לא טובה או לא יעילה כמו נסיעה לעבודה, למרות הנחת היסוד של רבים
מערכת ice | 
עבודה מהבית
חוקרים מאוניברסיטת קולג' בלונדון מצאו שנסיעה של יותר מ-15 מיילים מהבית באופן קבוע טובה יותר לרווחתם הנפשית והפיזית. אנשים שטיילו לעתים קרובות היו בסבירות גבוהה יותר לבקר במקומות נוספים ולהתעדכן עם חברים ובני משפחה על בסיס קבוע.
החוקרים אומרים שהממצאים שלהם מראים שהחברה צריכה להשקיע באפשרויות תחבורה למרחקים בינוניים וארוכים, כמו כבישים טובים יותר וגישה טובה יותר לרכבות ולאוטובוסים. מחברי המחקר ניתחו נסיעות בצפון אנגליה, שם מתמודדים המקומיים עם תוצאות בריאותיות גרועות יותר משאר בריטניה - כאשר אזורים כפריים ופרבריים רבים מחוברים בצורה גרועה.

באמצעות שאלון שסקר 3,014 אנשים תושבי צפון אנגליה, החוקרים העריכו כיצד המגבלות הנתפסות של אנשים בנסיעה רחוק מהבית - כמו אפשרויות תחבורה ציבורית גרועות - השפיעו על האופן שבו הם דירגו את בריאותם. הם מדדו באיזו תדירות אנשים נסעו, כמו גם כמה מקומות הם הלכו, כמה רחוק הם הלכו, האם הם השתמשו במכונית ובתחבורה ציבורית.
"ציפינו לגלות שהגבלות על נסיעה באמצעות חוסר גישה לתחבורה ציבורית מתאימה או לרכב פרטי יהיו קשורות לתפיסת התושבים את בריאותם בגלל היעדר השתתפות חברתית", אומר הסופר הראשי ד"ר פאולו אנסיאס מ בית הספר לסביבה, אנרגיה ומשאבים של UCL Bartlett בהודעה לתקשורת.
"בדקנו את הקשרים בין אילוצים לנסוע יותר מ-15 מיילים מהבית, דמוגרפיה ומיקום והשתתפות חברתית באופן שבו תופסים התושבים את בריאותם, ומצאנו שהמשתנה המרכזי הוא מספר המקומות השונים שאנשים מבקרים מחוץ לאזור המקומי שלהם. זה מקשר ליותר השתתפות חברתית ובריאות טובה יותר".
"אלו מעל גיל 55 נוטים יותר להתמודד עם אילוצים אחרים בנסיעות כמו מוגבלות בניידות. הם גם נוטים יותר לסבול מבדידות. בצפון אנגליה, אזורים כפריים ופרברים עם אפשרויות גישה מוגבלות נוטים יותר לחוות אובדן אוכלוסיה כאשר צעירים עוברים לערים בחיפוש אחר עבודה ואפשרויות נסיעה טובות", ממשיך ד"ר אנצ'אס.
"בינתיים, דורות מבוגרים נותרים מאחור באזורים אלה עם אפשרויות תחבורה מוגבלות. מגוון המקומות שבהם הם יכולים לבקר הוא נמוך, מה שמוביל לפחות השתתפות חברתית ורמות נמוכות יותר של בריאות כללית, תוצאות מחקר זה מדגישות את הצורך במדיניות ציבורית שתפחית את אילוצי הנסיעה באזור, על ידי מתן אפשרויות טובות יותר לתחבורה פרטית וציבורית המאפשרת נסיעות תכופות יותר וארוכות יותר", מסכם החוקר.
עד כה, מחקרים לא בדקו את ההשפעה של גישה לקויה לנסיעות על הבריאות. דיווחים קודמים התמקדו בקשרי תחבורה לקויים היוצרים תחושת רווחה נמוכה יותר וחיסרון כלכלי בקרב הנוסעים. באמצעות "ניתוח נתיבים", החוקרים חשפו את האגרה הישירה והעקיפה של אנשים שנאבקים לנסוע מעבר לאזור המקומי שלהם.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה