מדדים ומחקרים

זיכרון ועצמאות בצל המלחמה: זה הנושא החם של השבוע

ע"פ הנתונים של חברת MIG Ai, הנושא שהכי העסיק השבוע את הישראלים הוא זיכרון ועצמאות בצל המלחמה, כאשר הוא זכה לכמעט 70 אלף אזכורים ברשתות החברתיות. המסורת של יוסף חדאד, הזעקה של בתו של החטוף שי בנימין, והמלחמה בצפון - אלו הם הפוסטים שזכו לחשיפה נרחבת
מערכת ice | 
יום הזיכרון (צילום פלאש 90/ יוסי אלוני)
כמדי שבוע, חברת MIG Ai המתמחה בניטור וניתוח מיד תקשורתי, חברתי ועסקי, מציינת כי הנושא החם ביותר השבוע הוא זיכרון ועצמאות בצל המלחמה. על פי ממצאי החברה, נרשמו לנושא לא פחות מ-69,275 אזכורים ברשתות החברתיות, 4,543 אזכורים באתרי אינטרנט, 614 אזכורים בכתובה (עיתונים), ו-4,973 ברדיו ובטלוויזיה.
הנושא המדובר העסיק את כולנו בצל הלחימה והשכול שממשיך לפקוד אותנו, והוא זכה ל-97,100 תגובות ברחבי הפלטפורמות ו-1,381,161 לייקים. אז מה היו הפוסטים האהובים על המשתמשים?
פעיל ההסברה הישראלי-ערבי יוסף חדאד, אשר זכה להשיא משואה ביום העצמאות ה-76 למדינת ישראל בזכות פועלו מפרוץ המלחמה, העלה פוסט מרגש לחשבון הפייסבוק שלו ובו כתב: " בכל שנה רגע לפני יום העצמאות אני תולה דגל בביתי בנצרת והשנה אני עושה את זה בגאווה לכבוד העם שלנו שנרתם והציל את המדינה". עוד הוא הסביר כי הוא עושה זאת עבור כולם – יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, ימניים ושמאלניים, והדגיש כי הוא מייחל שכל החטופים יחזרו במהרה. הפוסט זכה ל-18 אלף לייקים, 1,200 תגובות ו-398 שיתופים.
 
פוסט מרגש נוסף אשר עלה בעמוד "סטטוסים מצייצים", היה תמונתה של שי בנימין, בתו של רון בנימין אשר מוחזק ברצועת עזה כבר יותר משבעה חודשים. בתמונה רואים את בנימין יושבת עם ידיים אזוקות וכתמי דם על רגליה, כשהיא לבושה בחולצת רכיבה כפי שלבש אביה ביום שנחטף. "לא יכולתי להישאר אדישה לטקס המשואות. גם השוטר שביקש ממני בנימוס להתפנות, עם דמעות בעיניים, לא נותר אדיש. ברגע זה 132 גברים, ילדים ונשים יושבים בעזה מורעבים, נאנסים, לא רואים אור יום ואנחנו עסוקים בטקסים, ריקודים ולמי מגיע לנאום בטקס המשואות".
עוד מציינת בנימין כי בתחילה ניגשו אליה מספר אנשים, אך רובם זרקו לעברה מבט והתעלמו מקיומה. "נהיינו אדישים למראה של בחורה יושבת אזוקה מדממת על הרצפה? נהיינו אדישים לעניין החטופים? זה צרם לי. כאב לי. ריסק אותי", כתבה. הפוסט שלה זכה ל-9,300 לייקים, 403 תגובות ו-800 שיתופים.
 
יזם ההייטק הר נבו העלה ציוץ לחשבון ה- Xשלו (טוויטר לשעבר) בו הוא "הזכיר" כי הצפון נמצא תחת מתקפה מתמדת מדי יום. עוד הוא ביקר את העובדה כי העיתונאי קלמן ליבסקינד העלה טור בו הוא כתב כי על ישראל לחגוג בעוצמה את יום העצמאות, כי "טובה הארץ הזאת מאוד מאוד". אלא שלטנתו של הר נבו, אנחנו חווים את "הקטסטרופה הגדולה ביותר שחוותה המדינה, עם אלפי הרוגים ופצועים, מאות אלפי עקורים, כשפשוט אין צפון", והעובדה שאנשים מנסים להעלים את העובדה הזו היא עצובה. הציוץ זכה ל-112 אלף צפיות, 3,500 לייקים, 188 תגובות ו-655 שיתופים.
 
הזמר ליאור נרקיס (אשר בימים אלו היה אמור להיות בסיבוב הופעות בארה"ב שבוטל) העלה פוסט לחשבון האינסטגרם ובו שיתף סרטון ממופע לרגל יום הזיכרון בו הוא השתתף, וכתב: "יום הזיכרון כואב וחודר ללב, פוצע את הנשמה והשנה יותר מתמיד. קשה להכיל את כל הכאב, הצער, הפנים היפות והטהורות של הפרחים שאיבדנו. כל משפחות השכול – ליבי איתכם. הלוואי ולא תדעו עוד צער לעולם". הפוסט זכה ל-9,384 לייקים.
 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה