מדדים ומחקרים

בחירות בישראל, מרוץ קשה בערים הגדולות: הנושא החם של השבוע

כחצי מהישראלים מימשו את זכותם הדמוקרטית והלכו להצביע לרשויות המקומיות. הנושא זכה ל-12,063 אזכורים בערוצי הטלוויזיה השונים ובתחנות הרדיו. נראה כי בצל המלחמה המתמשכת, ההתמודדות בחלק מהמקומות זכתה לעניין רב - וכרגיל, הביאה את הגולשים להגיב גם בהומור
מערכת ice | 
בחירות לרשויות המקומיות (צילום פלאש 90/ יונתן זינדל)
חברת "MIG Ai", המתמחה בניטור וניתוח מידע תקשורתי, חברתי ועסקי, ציינה כי הנושא אשר העסיק רבים הן בתקשורת המסורתית (רדיו, טלוויזיה, עיתונים) והן ברשתות החברתיות, הוא הבחירות לרשויות המקומיות בישראל, במסגרתן התבצעו חילופי שלטון ותפניות מפתיעות בערים רבות ברחבי הארץ.
על פי הנתונים שפרסמה חברת הניטור, הנושא זכה ל-12,063 אזכורים בערוצי הטלוויזיה השונים ובתחנות הרדיו. מלבד זאת, הנושא אוזכר 609 פעמים בעיתונות הכתובה ובאתרי החדשות הנושא אוזכר 4,148 פעמים. בגזרת הרשתות החברתיות, הבחירות לרשויות המקומיות זכו ל-47,136 אזכורים ברשתות החברתיות עם 43,324 תגובות ו-437,315 לייקים.
אחד הציוצים ברשת ה-X (טוויטר לשעבר) התייחס לבחירות המקומיות בדרך הומוריסטית. התסריטאי רשף שי, מהכותבים הבולטים של תוכנית הסאטירה "ארץ נהדרת", התייחס לתופעת המסרונים המעיקים של המתמודדים לראשות העיר ולמועצות המקומיות. 
 
ציוץ ויראלי אחר הוא זה של העיתונאי והדובר הבריטי-ישראלי אילון לוי, מי ששמו עלה לכותרות מאז שהגן נחרצות על מדינת ישראל למול התקשורת הבינלאומית העוינת, ומשמש דובר ופעיל במערך ההסברה הלאומי מאז פרוץ מלחמת חרבות ברזל. בציוץ הוא מכתיר את עצמו כמי שיצא ל"מסע ההסברה הכי אינטנסיבי מאז גולדה".
 
בגזרת הרשת החברתית פייסבוק, פוסט שזכה ללא מעט שיתופים ותגובות הוא של העיתונאי יאיר שרקי. כתב חדשות 12, שיצא זה מכבר מהארון והודה כי נמשך לגברים, התייחס ללהט"בפוביה ברחובות ירושלים לקראת הבחירות למועצת העיר, ולסכנה כי הצביון החרדי עלול להשתלט עליה לחלוטין ולאיים על הקהילה. 
 
פוסט נוסף שזכה למעורבות רבה בקרב הגולשים הוא זה של אושיית הרשת הפשוטע, הלא הוא בר אלמליח דונצוב. הפשוטע התייחסה לבחירות המקומיות - כהרגלה - ברצף תודעה קורע מצחוק. לאחרונה אלמליח הפך לאבא, ולכך בין היתר התייחס בפרסום.
 
באינסגרם, פעיל ההסברה הישראלי יוסף חדאד התייחס בפוסט מרגש לתמר קדם יום טוב, מועמדת לראשות המועצה האזורית אשכול שנרצחה ב-7 באוקטובר בדם קר על ידי מחבלי החמאס, עם בעלה ושלושת ילדיהם הקטנים. 
 
עמוד האינסטגרם של ידיעות אחרונות העלה פוסט מתוק במיוחד, ובו ילדי גני הילדים בשוהם הצביעו בקלפיות ייעודיות שהוכנו עבורם על ידי הגננות המסורות. הגולשים לא נותרו אדישים, והפרסום זכה למעורבות רבה.
 
ומה קורה בטיקטוק? שרת התחבורה מירי רגב, תושבת ראש העין, יצאה לממש את זכותה הדמוקרטית וקראה לעוקביה לחזק את מפלגת הליכוד ברשויות המקומיות השונות.
 
@miri.regev

הבוקר מימשתי את זכותי הדמוקרטית ויצאתי להצביע בבחירות. אני קוראת לכם לצאת, להצביע, להשפיע ולחזק את מועמדי מח״ל הליכוד בכל רחבי הארץ🇮🇱

♬ צליל מקורי - Miri REGEV מירי רגב
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה