בעולם

היסטוריה: זו המדינה האורתודוקסית שאישרה נישואי להט"ב

יוון הפכה למדינה הראשונה עם רוב נוצרי שבה בני זוג מאותו מין יוכלו להתחתן. 176 חברי פרלמנט מכל קצוות הקשת הפוליטית ביוון הצביעו בעד הצעת החוק. ראש הממשלה הגן על הצעת החוק החדשה, לאחר שהתמודד עם לחצים אדירים במפלגתו: "שמרנות לא צריכה להתערבב עם דעות מיושנות שאינן מסונכרנות עם החברה המודרנית"
מערכת ice | 
דגל הגאווה (צילום unsplash)
הפרלמנט היווני אישר אמש (חמישי) חוק שמתיר נישואים חד-מיניים, ובכך הפכה יוון למדינה הראשונה עם רוב נוצרי-אורתודוקסי שבה בני זוג מאותו מין יוכלו להתחתן. 176 חברי פרלמנט מכל קצוות הקשת הפוליטית ביוון הצביעו בעד הצעת החוק. 76 התנגדו לה, שניים נמנעו ו-46 חברי פרלמנט לא נכחו בהצבעה על החוק.
החוק החדש ביוון מעניק לזוגות חד-מיניים את זכות להתחתן ולאמץ ילדים, והוא אושר לאחר מאבק של עשרות שנים מצדה של קהילת הלהט"ב במדינה. להט"בים רבים ותומכי הקהילה נכחו בפרלמנט בזמן ההצבעה וצפו בה מיציע האורחים. ההצבעה על החוק הגיעה לאחר שבועות של ויכוחים ציבוריים סוערים ביוון, כשהרפורמה תוארה על ידי תומכיה כ"נועזת שהייתה צריכה לקרות מזמן".
 
מתנגדי הרפורמה, בהם הכנסייה היוונית-האורתודוקסית, כינו אותה "אנטי-חברתית ולא נוצרית". ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, הגן על הצעת החוק למרות שהתמודד עם לחצים אדירים בתוך מפלגת הימין-מרכז שלו "דמוקרטיה חדשה", ואמר כי החוק יביא לסיומו של "אי-שוויון חמור בדמוקרטיה שלנו". 
מיצוטקיס בן ה-55, שמשתייך לסיעה הליברלית של מפלגתו, אמר כי החוק החדש יעמיד את יוון בשורה אחת עם 36 מדינות בעולם שכבר חוקקו חוקים דומים. לדבריו, "שמרנות לא צריכה להתערבב עם דעות מיושנות שאינן מסונכרנות עם החברה המודרנית". ישראל, לפחות בינתיים, תמשיך לדשדש גם בנושא זה. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה