נדל"ן ותשתיות

נמל תעופה בינלאומי חדש בישראל: היכן יפעל נתב"ג 2?

הות"ל אישרה את התוכנית המסדירה ומרחיבה את פעילות שדה התעופה בחיפה לפעילות בינ"ל. הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה לקבל את עיקר המלצות החוקרת לתת"ל 80 א' ולהעבירן לאישור הממשלה, בין המשיגים לתוכנית – יזמי התחדשות עירונית שיוצגו ע"י משרד ענת בירן – עורכי דין
מערכת ice |  31
נתב"ג (צילום מתוך עמוד הפייסבוק של נמל התעופה בן-גוריון)
הוועדה הארצית לתכנון ולבניה של תשתיות לאומיות (ות"ל) החליטה לאשר את תת"ל 80 א', תוכנית המסדירה ומרחיבה את השימוש בשדה התעופה בחיפה, לטיסות ליעדים בינלאומיים וארציים, לתעופה מסחרית וכללית. הוועדה אימצה את דוח החוקרת לתוכנית ביחס להשגות שהוגשו לתוכנית ואת עיקר המלצותיה בגינן, והחליטה להעביר את התוכנית לאישור הממשלה, בכפוף לתיקונים קלים.
לתוכנית הוגשו השגות רבות – על ידי יזמים, בעלי קרקע, רשויות מקומיות, גופי תשתיות, גופים והתאגדויות לשמירה על איכות הסביבה, רשות מקרקעי ישראל ועוד. בין המשיגים היו יזמי נדל"ן, שיוצגו על ידי משרד ענת בירן – עורכי דין, הפועלים בנשר ובקרית ביאליק, וכן חברת קרית ים הישוב החדש, חברת בת של הכשרת הישוב, שיש לה תוכנית התחדשות עירונית מאושרת לחידוש מתחם צבא קבע בקריית ים.

היזמים השיגו על מגבלות הבנייה לגובה שנקבעו בתת"ל 80 א'. בכלל זה נטען כי מגבלות הבנייה לגובה עלולות לטרפד לחלוטין חלק גדול מהפרויקטים להתחדשות עירונית, שכרוכים מטבע הדברים בבנייה משמעותית לגובה, וכן לעקר כל וודאות תכנונית ביחס לקידום פרויקטים מסוג זה. למגבלות הגובה התנגדו גם הרשויות המקומיות קריית ביאליק וקריית אתא, הוועדה המרחבית מורדות הכרמל וכן רמ"י. חברת קריית ים הישוב החדש אף טענה כי התוכנית אושרה עוד בנובמבר 2021 על ידי הוועדה המחוזית ולאחר אישור רשות התעופה האזרחית, והיא מאפשרת בנייה לגובה החורג ממגבלות התת"ל.
במענה לטענות אלה הוצג ידי רשות שדות התעופה ורשות התעופה האזרחית מענה שהפנה, בין היתר, לסקרים אווירונאוטיים אזוריים שכבר בוצעו בתחום הערים קרית ים ונשר, ובתחום תמ"א 75. בעקבות זאת המליצה החוקרת לצרף לתת"ל נספח רקע, שבו יסומנו תחומי ההחרגה כפי שבאים לידי ביטוי בסקרים האווירונאוטיים המאושרים, כך שאת התכניות התואמות את ההקלות שכבר אושרו בבנייה לגובה, במסגרת הסקרים שהושלמו, ניתן יהיה לקדם ללא התהליך הארוך מול רת"א והוועדה למר"מ (מתחמי רעש מטוסים), גם אם הגובה המוצע בהן לא תואם את מגבלות התת"ל עצמה.
ובכך, למעשה גם התוכנית המאושרת של חברת קריית ים הישוב החדש עומדת בתוקפה וניתן יהיה לממש אותה ולהוציא מכוחה היתרי בנייה, מבלי שיידרש אישור נוסף של הוועדה למר"מ, רת"א או כל גורם אחר בנוגע לגובה הבנייה המרבי.
לדברי עוה"ד אפרת לרנר ואינה טל ממשרד ענת בירן – עורכי דין, "ניכר כי חוקרת התוכנית הייתה קשובה לטענות שהעלנו בפניה בהשגות, בדיון בהשגות, וגם לאחר מכן במסגרת השלמות הטיעון שהגשנו. המלצות החוקרת שהתקבלו יעלו באופן משמעותי את הוודאות התכנונית ליזמים הפועלים באזור ויקלו על קידום תוכניות בנייה באזורים אלה בהיבטי מגבלות הבנייה לגובה וכן על מימושן של תכניות מאושרות ".
תגובות לכתבה(31):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 26.
    רק בעזה!
    מיכאל 11/2023/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    העיר תהיה בקרוב מוזיאון ותמשוך הרבה מבקרים!
    סגור
  • 25.
    טוב מאוד ! (ל"ת)
    Yif 11/2023/20
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 24.
    בזבוז של כסף
    Mirie 11/2023/18
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עדיף להשקיע ברכבת הקליע.אם אין לישראל את הכסף יש לתת לחברה אמריקאית) ידידים שלנו , כן ( זיכיון ל - 40 שנה . הם יבנו הכל על חשבונם ותיהנו מהרווחים ובתום 40 דנה-זה יחזור למדינה. עדיף ציפור אחת ביד משניים על העץ
    סגור
  • 23.
    במקום עזה על ההריסות שלהם
    נקמת העם 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נשטח את עזה ואז נבנה שם עיר חדשה בשם נובה ...
    סגור
  • 22.
    חשוב מאד ומהר !!!
    מנואל 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 1
    בלי להתחשב אין כמעט מכשולים הגיע הזמן שגם לצפוניים תהיה יציאה וחזרה לארץ וגם לטיסות פנימיות .
    סגור
  • טען עוד
  • 21.
    החלטה מבורכת, אף כי מאוד באיחור
    גדעון 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    א. החלטה נכונה. צריך להוציא את המסלולים לים ולחבר טרמינל ברכבת מהירה. ב. שני צעדים קדימה: להכשיר את תל נוף, חצרים/נבטים, ורמת דוד, כשדות תעופה מעורבים צבאיים/אזרחיים. כל מה שצריך זה לבנות טרמינל אזרחי ורכבת. ראו שדה תעופה דלמן בתורכיה. ג. צילום ישן של נתב"ג בכותרת. יש כבר שלוחה E וצריך כבר לבנות את שלוחה A.
    סגור
  • 20.
    פרוייקט מיותר והרס של אזור! השקעה ברקבת לנמל רמון
    427 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רק תחשבו על זה כמה נסיעה של שעתיים ברכבת בעולם שכיחה פרוייקט שיפריח חיים בנמל עזוב ובעיר שכבר שני צריכה בוסט לתיירות , השקעה פחותה מזו של הקמת נמל מאפס באיזור עם בעיות מוצדקות. פרוייקט רכבת נדרש וסך הכל יעיל יותר מההצעה של נמל בצפון
    סגור
  • 19.
    יופי ותתחילו לקבל טילים מלבנון לשדה הזה..
    חכם 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    איזה טימטום
    סגור
  • 18.
    שדה תעופה חיפה
    דרור 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נפלא ! כמה שיותר מהר
    סגור
  • 17.
    נמל תעופה נפלא לטיסות ליוון וקפריסין
    יוטלאנד 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    הערכת מסלול ההמראה בחיפה יאפשר לטוס בבאןינג 757 קפריסין היוונית
    סגור
  • 16.
    תבנו את שדה התעופה הגדול במזרח התיכון
    עם מצבור טילים גרעין 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 1
    על חורבות עזה
    סגור
  • 15.
    כן אבל..
    גדי 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מי יבנה אותו?
    סגור
  • 14.
    במקום להקים שדה תעופה בירושלים (ל"ת)
    יוסי 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 13.
    אחרי שנשטח את עזה, אפשר לבנות שם (ל"ת)
    רון 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    4 0
    סגור
  • לעזה יש כבר שדה תעופה, הוא נמצא באל עריש.
    גדעון 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    התוכנית שלי לרצועת עזה: א. להעביר לפחות מחצית האוכלוסיה (ובודאי כל ה"פליטים") לפיתחת ימית. ב. נמל ושדה תעופה אזרחי יש כבר באל עריש. ג. המצרים יתנגדו אבל יתכופפו ללחץ בינלאומי מסיבי. בתמורה, לתת למצרים לשלוט ברצועה. הם יעשו זאת יותר טוב מאיתנו. ד. המימון יבוא מהאו"ם ומהקהילה הבינלאומית. אולי קטאר תשתתף.
    סגור
  • 12.
    גוש קטיף ה-??
    גיא דוד 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    שדה תעופה חדש ואוריינטלי. זה שלנו, מאז ומעולם. ולתמיד. עלה נעלה והפעם הכתום ייתתלף לצבע כחול. "תיחלוף יהודי". מאושר
    סגור
  • 11.
    ולמה לא מסלול נחיתה בים ? צאו מהקופסא ! (ל"ת)
    חוזה עתיד 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    8 0
    סגור
  • 10.
    על חורבותיה של עזה שיבנו שדה תעופה (ל"ת)
    אאט 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    8 2
    סגור
  • 9.
    מי צריך את זה
    אריק 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 2
    אוכל טוב לחיזבאללה
    סגור
  • 8.
    מי צריך את זה
    אריק 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 1
    אוכל טוב לחיזבאללה
    סגור
  • 7.
    חלם
    שולי 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    זה בדיוק מה שחסר עכשיו. אף אחד לא בא לפה ואין לאן לסע
    סגור
  • 6.
    אין אישור זה מנוגד לתקן הבינלאומי המחייב
    מנה 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אסון לחיפה עוד זהום רעש ושריפת דלקים כמובן חיפהלא תרויח כמו העירות אורלי לוטון וניו ארק זה יהפוך את חיפה לפח האשפה של המדינה
    סגור
  • 5.
    לא מאמין, משרד התחבורע לא מסוגל לתכנן (ל"ת)
    מוטי בר-נס 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    סגור
  • 4.
    רק תזכירו לי למה סגרו את שדה דב? כי היה קרוב לעיר?
    חיפה זה ישוב נטוש? 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    2 1
    צריך להחזיר את שגה דב, אחת משחיתויות הנדל"ן הגדולות בתולדות המדינה.
    סגור
  • 3.
    לפנות במקום עזה (ל"ת)
    דוד שור 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 2.
    מתי
    ביבי המלך 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    0 3
    מתי יהיה מוקם ותצא טיסה בינלאומית ? תאריך וזה רק הרחסה לא בניה מחדש אז בטח לא יקח הרבה זמן
    סגור
  • 1.
    בושה שהממשלה כופה נזקים תכנוניים על תושבי הקריות בעוד
    חנוך 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    4 10
    שהיא נכנעת לתושבי נהלל הפריבילגים ולא מקימה לידם שדה תעופה חדש ברמת דוד.
    סגור
  • שב בשקט כלב מרקשי (ל"ת)
    ביבי הכלב 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • ההורים אחים נכון? (ל"ת)
    שרה 11/2023/17
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • שדי תעופה
    J 11/2023/16
    הגב לתגובה זו
    1 4
    ככה זה שקיבוצניקים קיבלו חצי מדינה בחינם ורק מקטרים כול הזמן חארות
    סגור
  • מה אתה דואג? גם אם יחליטו לבסוף להקים נמל תעופה
    אוילנשפיגל 11/2023/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    כמו כל דבר בישראל זה יארך כל כך הרבה שנים. שאנחנו כבר לא נהיה כאן.
    סגור