נדל"ן ותשתיות

כאוס בעולם המשכנתאות: זה מה שהקונים חייבים להכיר

בעוד ששיעורי המשכנתא בבריטניה בנסיקה, אבל התוכנית השנויה במחלוקת של הממשלה צופה הפחתת מסים גורפת וחוקים ותקנות רגועים יותר לעסקים. המבקרים אומרים שזה בעיקר יעזור לעשירים ויהפוך את בריטניה לא שוויונית יותר, אז מה צריכים להכיר שם הרוכשים בפעם הראשונה?
מערכת ice |  2
קניית דירה (צילום freepik)

המשכנתאות מתייקרות לא רק בישראל, התשלומים מוכפלים והמלווים נסוגים מעסקאות שכבר נסגרו; הדאגה ואי הוודאות בקרב בריטים המנסים לקנות בית זינקו בחודש שעבר לאחר ששר האוצר קווסי קוארטנג הכריז על "מיני התקציב".

התוכנית השנויה במחלוקת שלו צופה הפחתת מסים גורפת וחוקים ותקנות רגועים יותר לעסקים. בעוד שמשבר יוקר המחיה בבריטניה נמשך, קוארטנג טוען שהתקציב שלו יחזק את הצמיחה. המבקרים אומרים שזה בעיקר יעזור לעשירים ויהפוך את בריטניה לא שוויונית יותר.
 



רק אנשים שהנכס שלהם שווה יותר מסף מסוים משלמים מס 'בולים', ולרוכשים בפעם הראשונה זה כבר נקבע ברמה גבוהה ממחיר הנכס הממוצע בבריטניה לפני כניסת המיני-תקציב לתוקף. לכן השינויים לא משפיעים על הרבה קונים בפעם הראשונה. בעוד שהקיצוצים יועילו לחלק מהקונים, כל רווח עלול להימחק על ידי עלויות אחרות, מסביר פרש ראג'ה, מנכ"ל חברת השירותים הפיננסיים Market Financial Solutions.

פרנסיס גיל, יועץ פיננסי בחברת הומבולדט פיננסית הלונדונית, סבור כי יש דעה דומה. "עבור אנשים שהיו קרובים מאוד להרשות לעצמם רכישה, אבל עדיין חסכו עבור עלויות מס בולים, זה ניצחון והם אמורים להיות מסוגלים להקדים את מועד הרכישה שלהם. עם זאת, מה שהם חסכו ב-SDLT [מס בולים] כנראה ייאכל על שיעורי משכנתא גבוהים די מהר", אמר.
מגזר הדיור והמשכנתאות הושפע במיוחד, כאשר המלווים מושכים מאות עסקאות משכנתאות או מתמחרים אותן ברמה הרבה יותר גבוהה לאחר שתשואות האג"ח הריבוניות וציפיות הריבית של בנק אוף אנגליה עלו. זה העלה את העלויות עבור הלווים שכן שיעור הבסיס של BOE עוזר לתמחר כל מיני הלוואות ומשכנתאות בבריטניה.
לווים רבים ולווים שבקרוב כבר מודאגים מכך שהם לא יוכלו לעמוד בתשלומי המשכנתא שלהם, שאמורים להיות יותר מכפולים באלפי מקרים. לכן, מחקר וייעוץ מומחים הם המפתח לכל מי שמחפש עסקת משכנתא עכשיו, מסביר גיל. "מחירי הנכסים צפויים לרדת ב-2023, כמו כן אנו מצפים שהשערים יירדו מעט מהשיאים שהם כיום", מסביר

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מי מגלח? (ל"ת)
    ביצה 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ככה זוג צעיר לא יכול לקנוח דירה בורח למקום
    מרים 10/2022/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זוג צעיר
    סגור