נדל"ן ותשתיות

קר? כך מיקרסופט תחמם אלפי בתים בחינם

ענקית התוכנה הודיעה על שיתוף פעולה ייחודי, במסגרתו היא תהפוך לספקית של חימום זמין, זול ו"ירוק" לאלפי בתים
יאיר מור |  1
מיקרוסופט (צילום Magma Images)
בצעד ראשון מסוגו בעולם, הודיעו ביום חמישי האחרון מיקרוסופט וחברת החשמל הגדולה בפינלנד, Fortum, על שיתוף פעולה שבמסגרתו ישמשו שרתים של הראשונה לחימום בתים במדינה באמצעות תשתית שמנהלת האחרונה.
לפי ההודעה, מיקרוסופט מקימה בימים אלה בפרברי הלסינקי חוות שרתים, שתשמש כסניף מקומי של כל שירותי הענן של החברה – בין אם למגזר הממשלתי בפינלנד, בין אם למגזר העסקי במדינה ובין אם למשתמשים פרטיים. חוות השרתים תופעל על ידי חשמל "ירוק", שלא פולט חומרים רעילים לסביבה – אך מעבר לכך, היא תשמש לייצור אנרגיה "יד שנייה" לחימום בתים באזור.
השימוש הזה יושג באמצעות שימוש ברשת של 900 ק"מ צינורות מים שפרושה ברחבי הערים הלסינקי, אספּוּ (שמוכרת כמטה הראשי של נוקיה), קַאוּניאַינֶן וקירְקוֹנוּמי. הצינורות הללו משמשים כבר שנים לחימום בתיהם של כ-250,000 תושבים באזור, במתכונת דומה למערכת הסקה מרכזית ביתית: המים מחוממים על ידי מערכת מרכזית, זורמים דרך הצינורות לבתים ומחממים אותם, וחוזרים למערכת המרכזית לחימום מחדש. כעת, במקום מערכת חימום מרכזית הצורכת דלק או חשמל מזהם, מה שיחמם את המים הוא החום הנפלט מחוות השרתים של מיקרוסופט. כך, המים הפחות חמים יצננו את השרתים והמים החמים ימשיכו לבתי התושבים ויחממו אותם.
סינדי רוז, נשיאת מיקרוסופט מערב אירופה, אמרה כי "פינלנד נמצאת בקדמת הדיגיטציה והחדשנות", והפינים "מובילים את השינוי הדיגיטלי בתחומים שלהם". לדבריה, "אנו גאים מאוד בדרך החדשה שחוות השרתים הזו תפעיל באופן בר-קיימא את השינוי הדיגיטלי בפינלנד, בעודה מחממת בתים ועסקים פינים ומסייעת לערים להשיג את יעדי הפליטה שלהן. בשיתוף הפעולה הייחודי הזה, מיקרוסופט ופורטום משלבות את המומחיות המובילה שלהן במחשוב ענן ופתרונותץ אנרגיה ברי-קיימא, ומשנות את החשיבה העיצובית סביב חוות השרתים של העתיד".
 
מרקוס רַאוּרַאמוֹ, נשיא ומנכ"ל פורטום, מסר כי "פיתוח פתרונות לאתגר האקלים העולמי יחד עם שותפים הוא עדיפות אסטרטגית עבור פורטום, ואנו גאים לצאת למסע יוצא הדופן הזה יחד עם מיקרוסופט. לפעמים הפתרונות ברי-הקיימא ביותר הם פתרונות פשוטים: על ידי שימוש בפליטת החום מחוות שרתים, אנחנו יכולים לספק חימום נקי לבתים, עסקים ובנייני ציבור לרשת החימום המחוזית בפינלנד של אספו והקהילות הקרובות, ולקצץ כ-400,000 טונות של פליטות פד"ח בשנה. זהו צעד משמעותי לעולם טוב יותר, שמתאפשר בזכות המאמץ המשותף שלנו לפתור את שינוי האקלים".
גם ראשת ממשלת פינלנד, סאנה מרין, הגיבה על המיזם, ואמרה כי "ההחלטה להשקיע בחוות שרתים שגם מספקת עודף חום לערינו ובתינו היא ניצחון לכולם – היא תאיץ את הצמיחה הדיגיטלית של פינלנד, ותהפוך את מערכת האנרגיה שלנו לירוקה יותר. אני מקווה גם ששיתוף הפעולה הזה יוכל לשמש מופת למדינות וערים אחרות המחפשות דרכים להשגת המטרה הכפולה של איזון אקלימי ותחרות דיגיטלית".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מדהים
    מתכנת 03/2022/21
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה חשיבה מחוץ לקופסה מיקרוסופט צריכים גם לתרום לקהילה בארץ
    סגור