דיגיטל וטק

מיקרוסופט בהודעה מטלטלת: ה"התנצלות" הגרועה בהיסטוריה

החברה ניסתה להרגיע את הסערה שעוררה בימים האחרונים בקרב משתמשי Windows – אך הצליחה להוכיח כי הזעם היה מוצדק, ואולי אפילו לא מספיק
יאיר מור |  4
מיקרוסופט (צילום ויקיפדיה/ freepik, Magma Images, brian smale)
יש התנצלויות שהן גרועות יותר משתיקה – וה"התנצלות" של מיקרוסופט על הסערה שעוררה בימים האחרונים היא כנראה דוגמא לפנתיאון של ה"התנצלויות" המזיקות יותר משתיקות הללו.
ברנדון לבלאנק, מנהל תוכנית בכיר בחטיבת Windows, מסר אתמול (שלישי) לאתר The Verge כי הפרסומת שהוצגה למשתמש בגרסה ניסיונית של Windows 11 בתוך סייר הקבצים "היתה פרסומת ניסיונית, שלא היתה מכוונת להתפרסם באופן חיצוני, וכובתה". במלים אחרות: החברה אינה מכחישה כי היא עובדת על הצגת פרסומות בתוך מערכת ההפעלה של עצמה, ולכל היותר מכבה אותן זמנית עד לפעם הבאה שבה "תנסה" אותן, או אף תשיק אותן לכל מיליארדי המשתמשים.
כפי שדיווחנו אתמול, בסוף השבוע העלה משתמש טוויטר החבר בקהילת הנסיינים של גרסאות המפתחים של Windows צילום מסך של פרסומת שהוצגה לו בתוך סייר הקבצים במערכת ההפעלה הפופולארית ביותר למחשבים. הפרסומת הוצגה בראש החלון, מעל החלק בו מוצגים הקבצים והתיקיות במחשב, והציעה לו להשתמש בתוסף Microsoft Editor המיועד לתוכנות המשרדיות ולדפדפנים ומסייעות בניסוח טקסטים באנגלית.
הגילוי הזה עורר סערה, שכן כל מי שקונה מחשב חדש משלם למעשה על רישיון למערכת ההפעלה, ומוצר ששולם תמורתו כסף לא אמור לדחוף למשתמשים פרסומות. עם זאת, בשנים האחרונות המוסכמה הזו נמצאת תחת מתקפה מתמדת: מיקרוסופט דחפה בכוח פרסומות לתפריט ה"התחל" במערכת שלה ב-6 השנים האחרונות, ויצרניות סמארטפונים כמו סמסונג ושיאומי הצליחו להרתיח משתמשים כשהציגו להם פרסומות בתפריטים ובהתראות של הסמארטפונים שלהן.
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    כתבה לא מדויקת בכלל
    נתי 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    1 0
    הם אמרו שהם לא מתכננים להכניס את הפרסומות למשתמשים אי פעם. אני מניח שזה יכול להיות ניסוי אולי עבורמשתמשים חינמיים או משהו כזה. אני לא יודע מה יהיה באמת אבל אני יודע בבירור שבכתבה לא אמרו את התגובה המלאה. אולי על מנת ליצור את הרושם שצריך לכתבה.
    סגור
  • 1.
    מיקרוסופט
    משתמש מזוכיסט מצוי 03/2022/16
    הגב לתגובה זו
    0 2
    במשך כעשרים שנה אני מדליק את המחשב , וסובל , צריך למחוק את החברה הזו ...
    סגור
  • חרטטן
    נחצ'ה הגמל 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אם אתה סובל, תעבור לפתרונות אחרים, ויש מגוון גדול מאד מהם (לינוקס, mac ועוד). אף אחד לא מכריח אותך להשתמש במוצרי מיקרוסופט
    סגור
  • וואלה. ?. אתה יכול לעבור ללינוקס, לאפל
    מיקי 03/2022/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    זה שאתה סובל 20 שנה אומר שאו שאתה אוהב את זה, או שלא מצאת משהו יותר טוב
    סגור