דיגיטל וטק

מיקרוסופט שוב מרגיזה משתמשים: זה הצעד המרתיח שלה

החברה עובדת על הוספת פרסומות לתוך אחד מהחלקים הכי בסיסיים וחשובים במערכת ההפעלה שלה, שנמצאת על מיליארדי מחשבים ברחבי העולם
יאיר מור | 
גולש (צילום ISTOCK)
מערכת ההפעלה Windows עשויה להציג בקרוב פרסומות במקום שבו קשה מאוד להימנע מלראות אותן: סייר הקבצים. השבוע הבחין משתמש בגרסת הנסיינים החדשה של Windows 11 כי בחלון סייר הקבצים – התוכנה המובנית במערכת ההפעלה ומשמשת לדפדוף בתיקיות הקבצים במחשב – מוצגת לו פרסומת לתוסף הסייען לניסוח טקסטים Microsoft Editor.
"אנשים מסוימים ישתגעו אם מיקרוסופט תתחיל להוסיף פרסומות לאקספלורר", כתב המשתמש בציוץ בטוויטר, אליו צירף צילום מסך של הפרסומת:
 
זו אינה הפעם הראשונה בה מיקרוסופט מנסה לדחוף פרסומות למוצריה לתוך מוצרים אחרים שלה: מאז השקת Windows 10 ב-2016 היא ניסתה לעשות זאת שוב ושוב, בעיקר בסרגל ה"התחל", שבו היא מתעקשת לשתול בכל גרסה חדשה של המערכת פורמט חדש של קידומים לתוכנות ושירותים שלה, ולפעמים אף פרסומות למוצרים של צדדים שלישיים המשלמים לה עבור זה. גם בשירות המייל של החברה, אאוטלוק, היא מנסה לקדם באגרסיביות את דפדפן ה-Edge שלה מזה מספר שנים.
עם זאת, שתילת פרסומות בסייר הקבצים היא שיא חדש של חוסר כבוד כלפי המשתמשים: לא רק שמדובר בחלק מהמערכת שאמור לשמש לייעוד מאוד מסוים ולא להציג תכנים חיצוניים – סייר הקבצים של Windows 11 ממילא נחשב לגרסה הגרועה ביותר בהיסטוריה של רכיב התוכנה הזו, וסובל מבאגים כה רבים שלא ברור איך החברה מרשה לעצמה לנסות לדחוף אליו פרסומות לפני שתיקנה אפילו רבע מהתלונות עליו, כגון העובדה שהוא איטי באופן מחריד, נוטה להיתקע לעתים קרובות, והממשק שלו נראה כמו שכבות על גבי שכבות של "פלסטרים", ששום חלק בו אינו תואם לחלקים האחרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה