השוק

שוק האופנה בישראל מזנק: המשביר עוברת מהפסד לרווח של מיליונים

שוק האופנה בישראל ממשיך להתאושש ויעידו על כך הדוחות הכספיים שהציגה המשביר 365, כשהיא ממשיכה בתנופה שלה אחרי שעברה מהפסד לרווח הנקי ברבעון השלישי של 2024, וכמו כן גם בתשעת החודשים הראשונים של השנה. בנוסף, הודיעה על חתימת הסכם עקרונות עם ענקית הסחר האלקטרוני GLOBAL-E לחמש שנים
מערכת ice | 
קבוצת המשביר (צילום אוסנת רום, המשביר, shutterstock)
שוק האופנה בישראל ממשיך להתאושש ויעידו על כך הדוחות הכספיים שהציגה היום (רביעי) המשביר 365, המפעילה את רשת "המשביר" ועוסקת בניהול מועדוני לקוחות, כשהיא ממשיכה בתנופה שלה אחרי שעברה מהפסד לרווח הנקי ברבעון, כך עולה מפרסום הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של 2024 ולתשעת החודשים הראשונים של השנה. 
בסוף הרבעון השלישי עדכנה המשביר על מהלך אסטרטגי משמעותי כחלק מהקמת הזרוע הבינלאומית של החברה, כשדיווחה על חתימת הסכם עקרונות עם ענקית הסחר האלקטרוני GLOBAL-E לפיו זו תיכנס כשותפה בפעילות המותג Kenneth Cole של המשביר באיחוד האירופי ובבריטניה וכן תפעיל בבלעדיות אתרי סחר מקוונים במדינות אלו לשיווק המותג.  
לפי ההסכם, GLOBAL-E תשקיע 3 מיליון דולר כנגד הקצאה של 19% מהון המניות של חברה שתקים המשביר לצורך פעילות המותג Kenneth Cole באיחוד האירופי ובבריטניה, לפי שווי של כ-16 מיליון דולר אחרי הכסף.
בתוך כך,  GLOBAL-E תעמיד לחברה שתקום קו אשראי בסכום של עד 2 מיליון דולר או בטוחות לקו אשראי באותו סכום. בנוסף, GLOBAL-E , כאמור, תפעיל בבלעדיות אתרי סחר מקוונים של המותג Kenneth Cole במדינות האיחוד האירופי ובבריטניה והתחייבה לממן הוצאות שיווק שנתיות כמוגדר בהסכם.
תקופת ההתקשרות תהא ל-5 שנים, עם אופציה של GLOBAL-E להאריך את תקופת ההתקשרות ל-5 שנים נוספות בהתאם לתנאים מסוימים שנקבעו בהסכם. החברה שוקדת בימים אלו על הארכת הסכם השיווק וההפצה באיחוד האירופאי ובבריטניה. 
עיקרי התוצאות הכספיות לרבעון השלישי של שנת 2024: ההכנסות ברבעון השלישי של השנה עלו ב-2.7% והסתכמו בכ-227.6 מיליון שקל, לעומת כ-221.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023.
הגידול נובע, בין היתר, משיפור המגוון ללקוחות, צמצום הטיסות לחו"ל וכן מהתרחבות המותג Kenneth Cole,  ועל אף עיתוי חגי תשרי אשר מרביתם חלו השנה לאחר תום תקופת הדיווח בעוד ב-2023 מרבית החגים היו במהלך הרבעון השלישי.
ההכנסות מתחום בתי הכלבו עלו כ-2.8% לכ-218.5 מיליון שקל, לעומת כ-212.6 מיליון ש"ח ברבעון השלישי של 2023 והרווח התפעולי המגזרי עלו בכ-12.6% לכ-21.5 מיליון ש"ח לעומת כ-19.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. העלייה ברווח התפעולי נובעת מגידול בהכנסות וברווח הגולמי. 
ההכנסות מתחום מועדון והחזקות עלו בכ-8.5% לכ-11.5 מיליון שקל, לעומת כ-10.6 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2023. הרווח התפעולי המגזרי הסתכם בכ-2.5 מיליון ש”ח, לעומת כ-3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. הירידה נובעת בעיקר משינוי שיעור ההשתתפות בהוצאות קאשבק ללקוחות כאל 365.
הרווח הגולמי ברבעון השלישי של השנה עלה בכ-4.5% לכ-107.5 מיליון שקל (כ-47.2% מההכנסות), לעומת כ-102.9 מיליון שקל (כ-46.4% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד. 
הרווח התפעולי עלה ברבעון השלישי בכ-18.2% לכ-15.6 מיליון שקל, לעומת כ-13.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.  הרווח הנקי עלה לכ-1.8 מיליון שקל, לעומת כ-100 אלף שקל ברבעון השלישי אשתקד. 
עיקרי התוצאות הכספיות לתשעת החודשים הראשונים של שנת 2024: ההכנסות בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלו ב-3% והסתכמו בכ-688.3 מיליון שקל, לעומת כ-668.3 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2023. עיקר הגידול במכירות נובע משיפור המגוון ללקוחות, צמצום הטיסות לחו"ל בתקופת הדוח, זאת  בקיזוז השפעת עיתוי חג תשרי השנה, כאמור. 
ההכנסות מתחום בתי הכלבו עלו בכ-3.5% לכ-663.2 מיליון ש"ח, לעומת כ-640.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. רווחי המגזר עלו בכ-22.3% לכ-69.7 מיליון שקל, לעומת כ-57 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2023.
ההכנסות מתחום מועדון והחזקות הסתכמו ב-32.4 מיליון שקל, בדומה לתקופה המקבילה ב-2023. רווחי המגזר הסתכמו בכ-8.5 מיליון שקל, לעומת כ-9.9 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים אשתקד. הירידה ברווחיות נובעת בעיקר משינוי בשיעור ההשתתפות בהוצאות קאשבק.  
הרווח הגולמי בתשעת החודשים הראשונים של השנה עלה בכ-3.1% לכ-321.2 מיליון שקל (46.7% מההכנסות), לעומת כ-311.6 מיליון שקל (46.6% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד. 
הרווח התפעולי בתשעת החודשים הראשונים של 2024 עלה בכ-57.2% לכ-59.1 מיליון שקל, לעומת כ-37.6 מיליון שקל בתשעת החודשים הראשונים של 2023. הגידול נובע מהעלייה ברווח הגולמי, כאמור, וכן בעיקר  מהכנסות אחרות, נטו בסך כ-11.1 מיליון שקל שנרשמו בתקופה בשל יישום תקן IFRS16 וממקדמה עבור פיצוי מלחמת חרבות ברזל , לעומת הכנסות אחרות, נטו בהיקף של כמיליון ש”ח בתקופה המקבילה ב-2023.
הרווח הנקי הסתכם בתשעת החודשים הראשונים של השנה בכ-16.5 מיליון שקל, בהשוואה להפסד של כ-2 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד. השינוי נובע בעיקר מגידול ברווח התפעולי, כאמור, וכן מקיטון בהוצאות המימון, נטו. 
הפדיון בסניפים זהים בתשעת החודשים הראשונים של השנה רשם יציבות בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, כ-682.1 מיליון שקל.  החברה ייצרה בתשעת החודשים הראשונים של 2024 תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך כ-63.3 מיליון שקל.   
למועד פרסום הדוח מפעילה המשביר 37 סניפים וכן שני אתרי סחר מקוון. כמו כן, המשביר בתי כלבו הינה בעלת רישיון בלעדי להפצה ייצור ושיווק של המותג בישראל  Kenneth Cole New York.
בנוסף, החברה פתחה, בחציון הראשון של שנת 2024 חנות Stand Alone של המותג  Kenneth Cole בקניון איילון, וברבעון השלישי פתחה הרשת את קניון מלכת שבא באילת הכולל בין היתר, מתחם קוסמטיקה בקונספט יוקרתי וחדשני, חנויות Stand Alone של המותג Kenneth Cole ושל מותג ההלבשה התחתונה ETAM שבו מחזיקה החברה.
בנוסף, יתרת השטח הושכרה לצדדים שלישיים להפעלת חנויות מותגים שונות, כמו כן, בכוונת החברה לפתוח חנויות Kenneth Cole  נוספות למותג ולמותג ההלבשה התחתונה ETAM  במתחמים מובילים בישראל.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה