נדל"ן ותשתיות

שוק המשרדים דועך? שתי עסקאות בשווי מאות מיליוני שקלים נחתמו ביומיים

חברת אמות חתמה על עסקה בשווי של 120 מיליון שקל להשכרת משרדיה בתל אביב ובבית אירופה, יממה לאחר שגב-ים הודיעה על הסכם בשווי של יותר מ-200 מיליון שקל מול חברת אפל. שוק המשרדים חי ובועט 
שרון טל | 
משרדי הייטק (צילום unsplash)
משבר הקורונה אילץ את המשק לחשב מסלול, דבר שגרם אפילו לחברות ענק כמו גוגל ואמזון להעביר את עובדיהן לעבודה מהבית. כתוצאה מכך, מאות אלפי מ"ר רבועים של משרדים נותרו ריקים, מה שהעלה תחילה חשש בקרב גורמים בענף הנדל"ן המניב ממגמה בכיוון אחד. אך נראה שלא כך הדבר, ועם חזרת המשק לשגרה גם שוק המשרדים מתעורר מחדש.
חברת אמות השקעות הודיעה היום (רביעי) על חתימת הסכם שכירות ארוך טווח עם חברת ריסקיפייד (Riskified), ספקית פתרונות התשלומים ומניעת הונאות האשראי במסחר אלקטרוני, ששכרה מאמות את כל שטחי המשרדים בבית אירופה ובתל אביב בשטח כולל של כ-7,200 מ"ר.
העסקה נחתמה לתקופה של 10 שנים עם אופציה ל-5 שנים נוספות. אכלוס הבניין צפוי להתרחש במהלך 2021. גורמים בשוק מעריכים כי היקף העסקה מוערך בכ-12 מיליון לשנה בעבור כלל השטחים העיליים, שטחי האחסנה והחניון התת-קרקעי. מדובר לכל הפחות, בעסקה של 120 מיליון שקל.
בריסקיפייד אומרים כי המעבר לבית אירופה יענה על צרכי החברה, הכוללים תוכנית גיוס עובדים מקיפה ורצונה לרכז את כלל פעילותה ומשרדיה בבניין אחד, בליבת העסקים של תל אביב ובמיקום שיענה על הצרכים התחבורתיים של העובדים הנוכחים והחדשים. הבניין יעבור עיצוב מחדש להענקת סביבת עבודה אופטימלית וחלוקה לחללי עבודה המותאמים לאופי העבודה בחברה. החברה, שגייסה עד כה 229 מיליון דולר ממשקיעים, מונה יותר מ-550 עובדים בישראל, ארה"ב וסין.
חברה נוספת שחתמה אמש (שלישי) על עסקת ענק בתחום המשרדים היא אפל, ששכרה מגב-ים 28 אלף מ"ר וכ-620 מקומות חניה בפארק מת"ם בחיפה. העסקה למשך 7 שנים, היא בתמורה ל-30 מיליון שקל בשנה. כלומר, 210 מיליון שקל. תקופת השכירות תחל לאחר השלמת הקמתו של השלב הראשון בפרויקט, הצפויה להתרחש במהלך הרבעון השלישי של שנת 2022. 
נראה שלמרות המעבר של חברות רבות לעבודה מהבית גם הגדולות שבהן, שוק המשרדים חי ובועט. עסקאות הענק שנחתמות מעידות על אמון מסוים של החברות בחזרה לעבודה מהמשרד, כשברקע מדווח על חיסון ממשמש ובא, ומבצבץ לו אור בקצה המנהרה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה